Sarcina de lucru pentru elevi:
În perioada 1-29 noiembrie, realizați un miniproiect de cercetare cu tema „Mișcări active ale plantelor – Tropisme”.
Pentru realizarea proiectului, respectați următoarele etape:
- selectați semințe tari și netede de fasole (boabe de fasole);
- preparați un substrat de nisip și pământ pentru flori, în proporții egale;
- introduceți într-un ghiveci de plastic un strat de pietre dure și apoi amestecul de pământ și nisip;
- turnați apă în ghiveci pană când întreg substratul devine umed;
- așezați o dischetă demachiantă din bumbac pe suprafața pământului din ghiveci;
- udați discheta demachiantă și pe ea plasați semințele de fasole selectate;
- așezați ghiveciul pe pervaz, la lumină unidirecțională și la o distanță potrivită de sursa de caldură;
- udați discheta și pământul din ghiveci astfel încât discheta să fie permanent umedă;
- observați zilnic evoluția semințelor și realizați o fotografie a ghiveciul;
- scrieți, în documentul Google sheets de la adresa https:……, un aspect observat de voi în evoluția semințelor; scrieți aceste observații în rubrica corespunzătoare din dreptul numelui vostru.
- exprimați concluziile desprinse pe parcursul celor 4 săptămâni prin realizarea unei prezentări de tip Google slide în care veți insera și link-ul către documentul Google sheets pe care l-ați completat zilnic;
- fiecare elev al clasei va insera în cadrul prezentării, în slide-ul marcat cu numele și prenumele său, un tabel cu datele pe care le-a completat în documentul Google sheets, cel puțin o fotografie în care a surprins un tip de tropism și va scrie în dreptul fotografiei două aspecte caracteristice tropismului surprins în fotografie.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
– Să enumere factorii de mediu care influențează creșterea și dezvoltarea plantelor;
– Să explice condițiile esențiale pentru germinarea semințelor;
– Să îngrijească plantele dezvoltate din germinarea semințelor cultivate;
– Să identifice tipuri de mișcări active ale plantelor: geotropismul și fototropismul;
– Să completeze un jurnal de observații într-un document de tip Google sheets;
– Să realizeze o prezentare de tip Google slide în care vor expune concluziile observate în mod direct, ca urmare a realizării unei investigații.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
(1) 50% dintre elevi vor citi cu atenție instrucțiunile și vor reuși să plaseze ghiveciul sub incidența optimă a factorilor de mediu: lumină și temperatură iar în trei zile deja vor scrie observațiile în toate rubricile documentului Google sheets referitoare la germinarea semințelor; (2) 50% dintre elevi vor întâmpina probleme în asigurarea condițiilor de germinare ale semințelor și vor modifica amplasamentul ghiveciului până când vor observa că semințele lor încep să evolueze similar datelor înscrise de către ceilalți colegi care au reușit să plaseze ghiveciul într-un loc optim; (3) 5% dintre acești elevi abia la sfârșitul perioadei vor reuși să plaseze ghiveciul într-un loc potrivit însă vor completa în documentul Google sheets aspectele observate: semințele mucegăiesc, semințele încep să miroasă urât etc. 3.50% dintre elevi vor îndeplini în întregime și corect sarcina de lucru; (4) toți elevii vor completa documentul Google sheets; (5) toți elevii vor contribui la realizarea prezentării prin inserarea a cel puțin unei fotografii chiar dacă fotografia nu corespunde cerințelor.
Accesări: 522
Contribuitor: Marilena Croitoru - Liceul Teoretic Decebal, Constanța (2022)
Alte activități pentru: Biologie Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: telefonul mobil simulări Google Slides Google Sheets
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.