Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba japoneză > Clasa I >

Silabarele limbii japoneze – hiragana și katakana

Sarcina de lucru pentru elevi:

Astăzi vom începe primii pași în învățarea limbii japoneze: scrierea acesteia. Știu că probabil cu toții vă imaginați semnele complicate din limba chineză, dar nu vă panicați! Înainte să împrumute kanji de la chinezi, japonezii au fost mai inspirați și și-au creat nu unul, ci două alfabete, simplificând semnele ciudate de pe continent. Totuși, pentru că nu e tocmai un alfabet la fel ca al nostru (a, b, c … ), aceștia l-au numit silabar (ka, ki, ku, ke, ko … ).

Așadar, hiragana era folosit pentru cuvintele japoneze, iar katakana a fost introdus puțin mai târziu pentru cuvintele împrumutate din alte limbi. După cum puteți vedea, hiragana are mai multe bucle și linii unduioase, fiind asociate cu frumusețea și folosite de către femei, iar katakana este mult mai pătrățoasă și rigidă, pentru a scoate în evidență faptul că acele cuvinte sunt „furate” din alte limbi.
Dacă păstrați această diferență în minte atunci când învățați scrierea, vă va fi mult mai ușor să le recunoașteți mai târziu.

Acum vă rog să fiți foarte atenți, pentru că la sfârșitul orei, cei dintre voi care s-au străduit vor primi o surpriză din Japonia!

Vă propun deci să începem încet-încet prin a scrie hiragana și katakana pentru sunetul„ka”, care, după cum puteți vedea, seamănă foarte mult…

Accesați https://realkana.com pentru a exersa (și acasă).

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să recunoască diferențele dintre hiragana și katakana

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Profesorul va scrie pe tablă fiecare silabă în hiragana, respectiv katakana, pe două coloane pentru a evidenția contrastul dintre cele două, iar apoi elevii vor exersa în caiet. După completarea unui rând (spre exemplu, ka ki ku ke ko), profesorul le va propune elevilor cuvinte simple care să combine silabele învățate până acum, pentru a fi scrise în caiet. Între timp, acesta se va plimba printre bănci și va desemna un elev care să meargă să scrie la tablă cuvântul ales, pentru ca și colegii săi să se poată verifica. Împreună, accesează https://realkana.com pentru exersare. La sfârșitul activității, cei mai implicați elevi vor primi o ștampilă cu „felicitări” scris în hiragana (tipic japoneză) drept recompensă pentru efortul depus.


Accesări: 631

Alte activități pentru: Limba japoneză Clasa I
Alte activități care utilizează: soft educațional

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite