Sarcina de lucru pentru elevi:
Formați echipe de câte 3 elevi. Fiecare membru al echipei va reprezenta o putere a statului (Putere Legislativă, Putere Executivă, Putere Judecătorească), iar în urma informațiilor de la curs, de acasă, sau în urma unor investigații în timpul lucrului în echipă, elaborați o fișă de prezentare comună prin care să personificați puterea aleasă.
Fișa trebuie să cuprindă: numele, genul, vârsta, ocupația, și alte metafore care pot fi corelate în raport cu respectiva putere. Sunt acceptate și desene, caricaturi care pun în evidență trăsăturile importante, atâta timp cât sunt susținute oral detalii de importanță. Veți lucra într-un document colaborativ online.
Timp de lucru 10 minute, timp de prezentare maxim 10 minute.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să exemplifice principalele valori, principii, instituții și practici democratice;
Să compare principalele forme de guvernământ și regimuri politice moderne;
Să caracterizeze instituțiile democratice din România și raportul dintre acestea;
Să formuleze opinii relevante în favoarea respectării principiilor şi valorilor democratice;
Să analizeze corect concepte şi valori specifice societăţii democratice;
Să utilizeze adecvat conceptele cu conţinut civic în diferite contexte;
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii sunt rugați să formeze echipe de câte 3, fiecare reprezentând o putere a statului (Putere Legislativă, Putere Executivă, Putere Judecătorească), iar în urma informațiilor de la curs, de acasă, sau în urma unor investigații în timpul lucrului în echipă, aceștia trebuie să formeze o fișă de prezentare prin care să personifice respectiva putere. Aceasta trebuie să cuprindă: numele, genul, vârsta, ocupația, și alte metafore care pot fi corelate în raport cu respectiva putere. Sunt acceptate și desene, caricaturi care pun în evidență trăsăturile importante, atâta timp cât sunt susținute oral detalii de importanță. Se desemnează un elev din fiecare echipă care să prezinte portretele finale în fața clasei. În urma sesiunii de prezentări din fiecare oră ulterioară, are loc o sesiune de 5 minute de discuții frontale. Se apelează și se acceptă toate răspunsurile, mai ales cele în spirit ludic și originale. Acest exercițiu face apel la imaginația și cunoștințele elevilor și nu există un exemplu cert. Exemplu de rezolvare: Puterea Judecătorească, este o femeie, de peste 50 de ani, înțeleaptă și cu multă experiență. Aceasta se ocupă cu interpretarea și aplicarea legilor în numele statului și trăiește conform principiilor separării și controlului reciproc cu celelalte puteri, cu toate acestea, ea își dorește independență fiind expresia democrației. Aceasta se exprimă prin instanțele judecătorești și veghează asupra constituționalității legilor. Puterea Judecătorească este o “persoană” importantă în stat, deoarece datorită ei putem apela și înțelege conceptele de egalitate în fața justiției, accesul liber la justiție, independența judecătorilor, interzicerea înființării de instanțe extraordinare, colegialitatea instanțelor de judecată, precum și altele. Sunt acceptate completări din partea echipelor, precum și întrebări. Se încurajează dialogul și libera exprimare.
Accesări: 864
Contribuitor: Andrada Cristiana Gherman - Facultatea de Științe Politice (2020)
Alte activități pentru: Cultură civică Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: vision board simulări Microsoft Office Google Docs
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.