Sarcina de lucru pentru elevi:
Ne vom împărți în 4 grupe, fiecare grupă trebuie să fie compusă din câte 5-6 elevi (cu ajutorul aplicației Zoom și a funcției de break-out rooms). În acest mod vom crea primul grup care se va numi „grupul democratic”, cel de-al doilea grup de va numi „grupul totalitar”, iar cel de-al treilea grup se va numi „grupul autoritar” urmând ca cel din urmă grup să reprezinte juriul.
După ce reușim să creăm aceste grupuri, fiecare grup are la dispoziție 20 de minute pentru a se gândi și a nota pe un document colaborativ Google principalele avantaje și beneficii pe care regimul pe care îl reprezintă le are. De asemenea, fiecare grupă va avea mai apoi la dispoziție câte 5 minute fiecare pentru a putea să-și expună punctul de vedere în fața clasei (sau a camerei web). După acest moment, juriul va fi cel care își va da cu părerea despre fiecare regim în parte, analizând împreună avantajele și dezavantajele observate.
De asemenea puteți lua în considerare pe lângă identificarea principalelor avantaje a regimului pe care îl reprezentați și varianta de a identifica dezavantajele celorlalte regimuri. Doar că, trebuie să rețineți, principalul vostru obiectiv este de a vă apăra „propriul regim”.
Vreau să vă menționez că grupurile se vor forma random, pentru a exista conflicte.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1. Să redea definiția statului și a regimului democratic, autoritar, totalitar.
2. Să identifice principalele valori, principii, instituții și practici democratice.
3. Să identifice diferențele dintre principalele regimuri de guvernare, democratic, autoritar, totalitar.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor fi împărțiți în mod aleatoriu în 4 grupe. Mai apoi vor avea la dispoziție câte 20 de minute în care elevii din fiecare grupă vor putea dezbate, analiza și identifica principalele concepte despre regimul pe care îl reprezintă. După ce vor nota ideile principale, de genere reprezentate de avantaje, fiecare grup va desemna un elev care să ne prezinte conceptele selectate. După ce asistăm la fiecare prezentare, elevii vor avea la dispoziție 8 minute de dezbatere în care fiecare grup își va susține propriul regim, iar în cele din urmă, grupul care reprezintă juriul va „cântări” beneficiile fiecărui regim în parte, vom analiza împreună aceste aspecte, iar ulterior cu votul acordat de către juriu vom desemna cel mai avantajos regim în concordanță cu aspirațiile elevilor cu privire la modul de guvernare a unui stat.
Accesări: 632
Contribuitor: Elena Balaban - Facultatea de Științe Politice (2020)
Alte activități pentru: Cultură civică Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: Google Docs
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.