Sarcina de lucru pentru elevi:
(1) Prima sarcină de lucru din tema pentru acasă*:
Completați chestionarul ce vizează lecția despre temperament răspunzând la cele 7 întrebări (6 întrebări grilă și o întrebare cu răspuns deschis). Răspunsul la ultima întrebare nu are limită de cuvinte, astfel încât să vă exprimați liber părerea.
(2) A doua sarcină:
Creați un avatar voki.com care să ilustreze tipul vostru temperamental și creați o situație în care acesta să se manifeste. Link-ul voki va fi postat în secțiunea de comentarii la discuția (Tema Voki) de pe Google Classroom.
Exemplu: Coleric, La coadă de la cumpărături:
– Stau deja de jumătate de oră la coadă doar ca să cumpăr niște sucuri. Parcă nu se mai termină și deja îmi pierd răbdarea. Când plec de aici trebuie să ajung de urgență acasă ca să-mi termin un proiect așa că nu îmi permit să-mi pierd timpul. Mă enervez și strig la casieriță “Nu puteți să vă grăbiți? Stăm deja de atâta timp! Oamenii mai au și treaba, nu stau toată ziua la cumpărături!” Unii oameni au fost de acord cu mine dar alții nu așa că am început să ne contrazicem. Mi-am pierdut răbdarea și am început să dau din picior și să mă mișc pe loc sperând că poate astfel coada se va mișca mai repede.
(3) A treia sarcină:
Creați un document Word de maxim o jumătate de pagină în care să argumentați de ce temperamentul este important în viața fiecărui individ sau în viața voastră, plecând de la avatarul vostru Voki. (Exemplu: Temperamentul este important deoarece ne ajută să ne exprimăm în societate… etc). Acest document va fi postat la tema „Temperamentul – semnificație”, în Google Classroom.
–
*(1) În chestionarul Google Forms, vor avea următoarele întrebări:
Temperamentul reprezintă: a) latura valorică a personalității; b) latura rezolutiv-productivă a personalității; c) latura dinamico-energetică a personalității
Cele patru tipuri temperamentale de bază, cunoscute din antichitate sunt: a) picnic, sangvinic, flegmatic, amorf; b) sangvinic, flegmatic, melancolic, coleric; c) sangvinic, stabil, flegmatic, instabil
Trăsăturile temperamentale se maturizează: a) la sfârșitul adolescenței; b) la bătrânețe; c) la pubertate
Elementul ereditar în structura personalității este: a) inteligența b) caracterul c) temperamentul
Care dintre temperamente se caracterizează prin reactivitate emoțională moderată, desfășurare lentă a emoțiilor și sentimente stabile? a) sangvinicul; b) colericul; c) flegmaticul
Extravertitii sunt: a) orientați spre exterior, sociabili, comunicativi, optimiști; b) sunt interesați de lumea interioară, a reflecției, decât de lumea exterioară; c) sunt firi închise, nesociabile, pragmatice
În ceea ce privește întrebarea cu răspuns deschis, aceasta va reprezenta o secvență dintr-o operă literară din care elevii trebuie identifice tipul temperamental al personajului și să enumere câteva caracteristici.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
O1: Să identifice un tip de temperament pe baza secvenței literare prezentate;
O2: Să creeze un personaj cu propriile caracteristici temperamentale cu ajutorul aplicației voki;
O3: Să argumenteze importanța temperamentului în viața individului.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Fiecare elev în parte va rezolva sarcina de lucru individual, aceasta fiind sub formă de temă pentru acasă. Pentru a rezolva tema pentru acasă, vor avea la dispoziție o săptămână. (1) Fiecare elev va deschide chestionarul Google Forms pentru a completa întrebările legate de lecția predată - Temperamentul. Înainte de a completa chestionarul, vor parcurge materialele postate pe Google Classroom dedicat pentru materia Psihologie (prezentare powerpoint și sinteza lecției realizată de către profesor într-un document Word). Link-ul către chestionar va fi postat pe Google Classroom astfel încât elevii să-l acceseze mai ușor. (2) Elevii vor intra pe site-ul Voki.com unde își vor crea propriul avatar atribuindu-i propriul temperament (coleric, sangvinic, flegmatic, melancolic) și o situație în care acesta să se manifeste prin caracteristici (impulsiv, activ, plin de viață, sociabil, calm, grijuliu, pesimist, rigid). După ce termină de creat avatarul și contextul, aceștia vor posta link-ul de la voki pe platforma Google Classroom la secțiunea de discuții/comentarii “Tema Voki” astfel încât atat cadrul didactic cât și colegii de clasă să aibă acces. (3) Pe baza avatarului Voki, elevii trebuie să creeze un document Word în care să explice importanța temperamentului în viața de zi cu zi. Acest document va fi încărcat la tema “Temperamentul - word” postat tot pe Google Classroom. În timpul următoarei întâlniri, vor fi alese 4 teme voki (pentru fiecare tip temperamental) realizate de către elevi pentru a fi analizate în fața clasei și a surprinde caracteristicile și tipul temperamental prezentat și totodată regăsirea celorlalți elevi în avatarul respectiv.
Accesări: 1.080
Alte activități pentru: Psihologie Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Voki Microsoft Word Google Forms
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.