Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Om şi societate > Psihologie > Clasa a X-a >

Structura și dezvoltarea personalității: Temperamentul

Sarcina de lucru pentru elevi:

Această sarcină vizează lucrul în echipă. Am împărțit în mod aleatoriu clasa în echipe de câte 4. Sarcina de lucru este următoarea:

Deschideți manualul la pagina 107 și analizați Clasificarea categorială a temperamentelor după H.J. Eysenck. Apoi opriți-vă asupra unui tip de temperament și creați un avatar Voki care să îl redea. Exemplu: Melancolic – „Am fost invitat la o petrecere, dar nu vreau să mă duc. Vor fi o mulțime de oameni necunoscuți și îmi este teamă de astfel de interacțiuni (introvertit, nesociabil, anxios). Chiar s-ar putea întâmpla ceva rău (pesimist).”

Pentru mai multe caracteristici, consultați subcapitolul Caracterizarea temperamentelor tot de la pagina 107.

Timp de lucru: o săptămână. În cadrul următoarei întâlniri, fiecare echipă își va prezenta avatarul, iar ceilalți colegi vor ghici despre ce temperament este vorba.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să explice și să diferențieze fiecare temperament în parte (în teorie);
Să recunoască un tip de temperament în funcție de patternuri de conduită date;
Să analizeze temperamentul propriu și al persoanelor din jur.

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii vor lua fiecare legătura cu colegii de echipă. Vor analiza individual clasificarea temperamentelor și apoi vor discuta și se vor hotărî ce tip de temperament vor alege. Își vor imagina o persoană cu un astfel de temperament și se vor sfătui ce caracteristici vor fi predominante pentru secvența care va fi construită cu ajutorul avatarului Voki. După ce vor pica de comun acord în legătură cu caracteristicile predominante, vor scrie textul pe care îl va spune avatarul. În final, elevii își vor crea avatarul Voki (se va face un singur avatar per echipă, pe contul unui singur elev) și îl vor prezenta în cadrul întâlnirii viitoare, unde ceilalți colegi vor ghici temperamentul „interpretat” de avatarul Voki.


Accesări: 671

Alte activități pentru: Psihologie Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Voki

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite