Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizați clasificarea organelor de reproducere a unei flori, utilizând aplicația Bubble.us. După care, ascultați cu atenție un personaj particularizat de către profesor, accesând pagina Voki (se dă linkul la avatarul virtual); acesta vă descrie procesul prin care are loc reproducerea la plante.
În elaborarea acestei sarcini de lucru, veți avea în vedere următoarele:
• Toate casetele vor avea aceeași dimensiune și vor fi orientate în plan orizontal.
• În primele două casete scrieți denumirea organelor de reproducere ale florii, iar în casetele derivate din acestea, scrieți elementele componente ale organelor de reproducere.
• Veți folosi culori convenționale, astfel casetele în care sunt scrise organele de reproducere feminine vor fi colorate cu roșu, iar cele în care sunt scrise organele de reproducere masculine vor fi colorate cu albastru.
• Între cele două elemente componente esențiale pentru realizarea procesului de reproducere, creați o săgeată pe care să scrieți denumirea procesului.
• Orientați vârful săgeții spre elementul reproducător feminin și colorați săgeata cu roșu.
Omologată ca resursă pentru învățământul gimnazial: rezoluția Ministerului Educației Naționale nr. 36.645/30.09.2019
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să distingă care sunt organele de reproducere masculine și care sunt organele de reproducere feminine ale unei flori, pe baza culorilor convenționale utilizate.
Să enumere elementele componente ale organelor de reproducere, pe baza hărții conceptuale realizate.
Să definească procesul de polenizare, pe baza celor spuse de către personajul particularizat.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor rezolva tema acasă și au la dispoziție un interval de șapte zile. Elevii vor accesa pagina Bubble.us, dedicată pentru crearea de hărți virtuale. Vor crea două casete în care vor scrie denumirea organelor de reproducere ale unei flori (androceu și gineceu),iar în casetele derivate din acestea vor scrie elementele componente ale organelor de reproducere (androceu: filamente și antere cu grăuncioare de polen; gineceu: stil, stimat, ovar). Vor avea grijă ca toate casetele să fie de aceeași dimensiune și vor poziționa textul din fiecare casetă în centru. După care, vor colora casetele în care sunt scrise organele de reproducere feminine cu roșu, iar cele în care sunt scrise organele de reproducere masculine cu albastru. Vor asculta personajul particularizat de câte ori este nevoie, după care vor trasa între cele două elemente componente esențiale pentru realizarea procesului de reproducere (antere cu grăuncioare de polen și stigmat) o săgeată, pe care o vor colora cu roșu și vor scrie pe ea denumirea procesului de reproducere la plante (polenizare). Trebuie să poziționeze casetele în așa fel încât cele două elemente să poată fi unite prin intermediu săgeții. Vor orienta săgeata cu vârful spre elementul reproducător feminin pentru a evidenția că în cadrul acestui proces doar polenul poate ajunge la nivelul stigmatului, mecanismul invers fiind imposibil de realizat.
Accesări: 1.784
Contribuitor: Cristina-Andreea Calotă - Facultatea de Biologie (2018)
Alte activități pentru: Biologie Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: Voki Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.