Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a III-a >

Substantivul – aprofundare

Sarcina de lucru pentru elevi:

Elevii vor folosi tabletele și vor primi un link de conectare pe wordwall: wordwall.net/ro/resource/67015752

1. În propoziția: „Maria doarme”, substantivul este: a) substantiv propriu, gen masculin, nr. singular; b) substantiv propriu, gen feminin, nr. singular; c) substantiv propriu, gen neutru, nr. singular
2. Substantivul este: a) o parte de vorbire flexibilă; b) o parte de vorbire neflexibilă; c) o parte de propoziție flexibilă.
3. În propoziția: „Afară, elevii se joacă fotbal”, avem: a) trei substantive; b) două substantive; c) patru substantive.
4. Substantivele din seria… sunt la genul neutru: a) caiet, banca, pisoi; b) tablou, cojoc, stilou; c) castel, sanie, bunic.
5. Alege propoziția scrisă corect.
a) Maria este aici s-au acolo?; b) Eu am un neam în Spania; c) Noi neam certat.
6. Regăsim substantive la numărul singular în… a) Marius, cană, caiet, soare; b) Fereastră, casă, uși, geamuri; c) Colegi, Florinel, laptop, mână; d) Mașină, bicicletă, avioane, vapoare
7. Conține doar substantive proprii seria… a) Mihaela, Mihai, Anamaria, Ana-Maria; b) Masă, Oradea, Beiuș, Vasile; c) Casă, România, Oaș, pix; d) Stâlp, drum, Remetea, Bihor.

 

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

– să recunoască substantivul;
– să indice corect felul, numărul sau genul unui substantiv;
– să alcătuiască propoziții cu diferite substantive.

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Fiecare elev va încerca să rezolve sarcina de lucru individual. După finalizarea sarcinii de lucru, vom discuta fiecare exercițiu.


Accesări: 253
Contribuitor: Amalia Gherle - Școala Gimnazială Nr. 1, Remetea (Bihor) (2025)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a III-a
Alte activități care utilizează: Wordwall

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite