Sarcina de lucru pentru elevi:
În urma activității din clasă, în care ați aflat despre categoriile gramaticale ale substantivului – fel, număr, gen – realizați o diferență între acestea, folosind aplicația Bubbl.us (elevii sunt familiarizați cu aplicația menționată mai sus, nefiind prima dată când utilizează această aplicație), astfel încât:
În casetele mari scrieți Felul, Numărul, Genul substantivului (trebuie să aveți 3 casete mari corespunzătoare pentru cele 3 categorii gramaticale ). Pentru fiecare categorie, trebuie sa faceti casute mai mici colorate, care sa redea notiunile invatate de noi pentru fiecare in parte . Felul- ……….. și …………, Numărul- ……………. si …………., Genul – …………….. ………………….
Apoi, creați pentru fiecare notiune din casutele mici , câte o căsuță, în care să exemplificati folosind cuvinte din textul suport dat, din manualul digital de Limba Romana – lectia Substantivul .
Alegeți trei culori diferite pentru schemă: o culoare pentru casetele mari, o culoare pentru casetele care derivă din acestea și o altă culoare pentru căsuțele ce au cuvinte din text.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să clasifice corect categoriile gramaticale ale substantivului, realizând un ciorchine cu aplicația Bubbl.us
Să identifice, într-un text dat, substantive pentru toate categoriile gramaticale cerute în schemă
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii au ca temă să alcătuiască o schemă cu ajutorul aplicației Bubbl.us în care să facă diferența între cele 3 categorii gramaticale învățate de ei in clasa a-III-a la substantiv. Elevii vor utiliza cu succes această aplicație, având în vedere faptul că sunt familiarizați cu ea, putând să rezolve corect tema fără să piardă timpul pentru explorarea aplicației. Ei vor realiza schema sub forma de soare, floare, copac etc sau cu căsuțe - 1 căsuță mare pentru titlu – Substantivul… 3 căsuțe mai mici pentru fel, număr, gen si alte căsuțe si mai mici pentru felul- comun, propriu, genul- masculin, feminin, neutru si număr- singular si plural, colorate diferit .Apoi vor atașa, pentru fiecare căsuță, din text, cuvintele care se potrivesc fiecărei categorii gramaticale. Exercițiul îi ajută pe elevi să poată distinge intuitiv diferența dintre categoriile gramatice cerute, ale substantivului, necesare pentru analiza gramaticala a acestuia, din clasa a-IV-a .
Accesări: 850
Contribuitor: Daniela Tanu Tiganasu - Școala Gimnazială Nr. 1 Matca (Galați) (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a III-a
Alte activități care utilizează: Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.