Sarcina de lucru pentru elevi:
[Substantivul: genul, numărul. Tipuri de substantive: comun, propriu. Categoria determinării: articolul (hotărât, nehotărât). Posibilități combinatorii ale substantivului (substantiv+ atribut). Prepoziția]
În echipe de câte 3, realizați acasă un tabel în care sa faceți o clasificare a substantivului asa cum a fost el explicat la clasă, utilizând aplicația Documente colaborative Google – Google Docs, Google Sheets sau Google Slides (https://www.google.com/intl/ro/docs/about/). După ce începeți tabelul, invitați pe cei doi colegi de echipă să colaboreze (cu drepturi de editare).
Pentru fiecare trăsătură, dați cel puțin două exemple și marcați cu roșu flexiunea realizată. Elevii din echipele care vor include articolul în tabelul realizat și vor enumera posibilele combinații dintre substantiv și articol vor primi 2 puncte în plus.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să diferențieze tipuri de substantive
Să dea exemple de combinații dintre substantiv și articol
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor avea la dispoziție o săptămâna pentru a realiza sarcina primita. Aceștia au libertatea de a alege forma tabelului și ordinea în care prezintă trăsăturile. Trebuie sa respecte marcarea flexiunii cu culoarea rosu pentru enfatizare. Dacă elevii vor include și articolele, pentru a obține cele 2 puncte, aceștia trebuie sa includă toate formele în care substantivul și articolul se pot combina. Vor fi punctate atât corectitudinea informațiilor cât și designul tabelului.
Accesări: 1.913
Contribuitor: Elena Andreia Ursache - Facultatea de Limbi și Literaturi Străine (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: Google Slides Google Docs
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.