Sarcina de lucru pentru elevi:
(Efectivul de 32 de elevi este împărțit în opt grupe egale valoric. Sarcinile se vor rezolva pe grupe. Se va utiliza un soft educațional.)
Pompierul Sam vă ajută să parcurgeți un traseu. Dacă veți îndeplini sarcinile de lucru, veți primi insigna de salvator.
Sarcina 1: Veți asculta o propoziție cu mare atenție. Desenați tot atâtea portocale, câte sunete „p” veți auzi.
(Pompierii salvează pisici birmaneze.)
Sarcina 2: Alegeți din alfabetar literele corespunzătoare și compuneți propoziția: Pompierii sunt curajoși.
Sarcina 3: Fiecare grupă are pe masă o tabletă pe care vor fi proiectate mai multe imagini. Cu un singur clic, alegeți-le doar pe acelea specifice meseriei de pompier!
În urmă rezolvării corecte a sarcinilor de lucru, elevii grupei/ grupelor câștigătoare vor primi câte o insignă de salvator.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să identifice sunetul p în scurte propoziții orale (auz fonematic)
Să compună scurte propoziții cu cuvinte care conțin litera p
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Colectivul clasei mele este destul de omogen, așa că această secvență didactică se poate desfășura în cadrul unei lecții de reactualizare/ consolidare de cunoștințe. Mascota activității, Pompierul Sam, cunoscut elevilor prin intermediul desenelor animate, mă va ajuta să îndeplinesc obiectivele propuse prin realizarea corectă a sarcinilor de lucru. În clasa pregătitoare se pune accent pe auzul fonematic, drept care, de regulă, prezint elevilor mai multe surse de pronunție. În cadrul primei sarcini, elevii vor asculta propoziția „spusă” de calculator și vor identifica litera p. (Introducerea literei „b” îi va încurca puțin). După rezolvarea sarcinii pe grupe, se verifica frontal îndeplinirea corectă a sarcinii. Cea dea doua sarcină implică și folosirea mușchilor mici ai mâinii, prin manevrarea literelor alfabetarului magnetic. Se consideră corect rezolvată, dacă cuvintele sunt scrise corect, primul cuvânt este scris cu literă inițială mare și este așezat punctul la sfârșitul propoziției. Evaluarea sarcinii se va realiza în fața clasei, având la dispoziție un alfabetar magnetic de dimensiuni mai mari. A treia sarcină, realizată tot în colaborare, pe grupe, va presupune accesarea tabletei disponibile pe fiecare masă. Alegerea corectă a imaginilor reprezentative meseriei de pompier va fi realizată cu o simplă atingere a ecranului. Evaluarea sarcinii se va realiza frontal, prin proiectarea imaginilor pe tabla magnetică. În urma parcurgerii cu succes a celor trei sarcini, elevii vor primi insigna de salvator.
Accesări: 938
Contribuitor: Nicoleta Veronica Șerban - Liceul Teoretic Nicolae Titulescu, Slatina (Olt) (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa pregătitoare
Alte activități care utilizează: soft educațional
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.