Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Informatică > Clasa a X-a >

Tehnici de inserare a elementelor într-un vector cu deplasare spre dreapta (Exercițiu)

Autor: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galați (Galaţi)

Descriere:

Această resursă educațională dezvoltă gândirea algoritmică prin explorarea procesului de inserare a elementelor într-un tablou unidimensional. Programele implementate le oferă elevilor oportunitatea de a se familiariza cu tehnici fundamentale ale vectorilor, precum citirea și afișarea datelor, parcurgerea unui vector pentru a insera un element într-o poziție specifică, adăugarea sumei cifrelor după fiecare element par, inserarea inversului unui număr după fiecare element format din trei cifre sau plasarea cifrei maxime înaintea fiecărui element palindrom. În situația în care nu există astfel de elemente, programul afișează mesajul „Nu”.

Prin intermediul unui sistem de feedback interactiv, unde răspunsurile corecte sunt marcate în verde, iar erorile în roșu, elevii beneficiază de o învățare activă și o experiență educațională îmbunătățită. Observând output-ul generat de program, aceștia înțeleg mai bine modul în care se realizează inserarea și mecanismul de deplasare a elementelor spre dreapta pentru a crea spațiu pentru un nou element.

Această metodă facilitează o înțelegere mai profundă a memoriei secvențiale, a modului în care sunt gestionate elementele unui tablou și a impactului poziției de inserare, fie înainte, fie după un element existent. Resursa contribuie astfel la consolidarea competențelor esențiale în prelucrarea datelor structurate, oferind o bază solidă pentru dezvoltarea abilităților algoritmice.

 

Tipul resursei: Joc didactic
Limba resursei: Română

Nivelul: Clasa a X-a
Disciplina: Informatică

Competență generală: 3. Elaborarea algoritmilor de rezolvare a problemelor
Competența specifică vizată prioritar: 3.1. Prelucrarea datelor structurate în tablouri


Legătura web către resursă: https://learningapps.org/38995448
Accesări: 150

Propunător: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galați (Galaţi)
Data validării: 8 februarie 2025

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite