Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Om şi societate > Psihologie > Clasa a X-a >

Temperamentul ca latură expresivă și dinamico-energetică a personalității. Tipologii temperamentale

Sarcina de lucru pentru elevi:

Pe baza informațiilor discutate în timpul lecției, vă rog să vă analizați colegul de bancă din punct de vedere al temperamentului (tipologia lui Hippocrate, Pavolv, Jung, Eysenck).

Sarcina voastră va fi să accesați platforma Voki și să creați un avatar reprezentativ pentru colegul vostru de bancă (https://www.voki.com). Vă rog să fiți inventivi și să folosiți toate caracteristicile puse la dispoziție de aplicație (tipul de avatar, decorul, îmbrăcăminte, accesoriile).

Textul redat de avatar trebuie să numească tipurile în care considerați că se încadrează colegul vostru.

Ulterior, cine dorește va împărtăși avatarul lor clasei și va explica cum a ajuns la tipologia respectivă (cum ți-ai dat seama, ce anume din comportamentul colegului trădează aceste trăsături etc.). Veți putea discuta despre impresiile voastre asupra avatarului, dacă sunteți de acord sau nu, ce schimbări ați aduce.

La final, colegii analizați pot spune dacă consideră că avarul i-a surprins sau nu și pot aduce clarificări asupra tipului temperamental cu care ei se identifică.

 

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

o1. să definească temperamentul
o2. să numească principalele categorii temperamentale
o3. să identifice propriul temperament și pe cel al unei alte persoane
o4. să precizeze rolul temperamentului în structura personalității

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii vor consulta manualul și caietul în vederea recapitulării tipurilor temperamentale. Aceștia vor trebui ulterior să se gândească la colegul lor de bancă și la modul în care acesta se manifestă în general și la elementele din comportamentul lor care indică spre un anume tip temperamental. Ulterior, vor accesa aplicația Voki și vor construi cât mai artistic și mai reprezentativ portretul colegului lor, adăugând elemente care să indice spre un anume tip temperamental. În cadrul mesajului rostit de avatar, ei vor avea grijă să precizeze corect într-o propoziție tipologiile alese. După realizarea sarcinii, aceștia vor împărtășii colegilor avatarul lor și vor purta discuții de clarificare legate de motivul pentru care au ales un anumit tip temperamental etc.


Accesări: 662
Contribuitor: Alexandra Elena Gheorghe - Facultatea de Psihologie (2023)

Alte activități pentru: Psihologie Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Voki simulări

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite