Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Om şi societate > Geografie > Clasa a V-a >

Terra – o planetă în transformare. Litosfera (Structura internă a Terrei; Bazine oceanice/ continentale și formele majore de relief; Vulcanii și cutremurele)

Sarcina de lucru pentru elevi:

Realizați un poster interactiv care să aibă tema ”Structura internă a Terrei”, ”Formarea reliefului” și ”Consecințele formării reliefului”, folosind aplicația Glogster (https://edu.glogster.com/). Veți avea în vedere prezentarea structurii Terrei, formarea principalelor forme de relief și consecințele acesteia asupra mediului/ societății umane (vulcani, cutremure etc).
În cadrul acestui poster, veți transmite cunoștințele dobândite, prin intermediul unor imagini sugestive care sa conțină și cuvinte-cheie.
Timp de lucru: 12 zile

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

– pronunțarea corectă a termenilor geografici specifici (litosferă, roci metamorfice etc)
– identificarea termenilor geografici în texte din surse diferite (manual, culegere, hartă)
– identificarea relațiilor dintre diferite procese
– notarea termenilor principali și rezumarea unor texte specifice
– comparare a proceselor, elementelor și fenomenelor percepute direct/indirect
– elaborarea unui text propriu pe baza unor elemente învățate (termeni, denumiri)

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii vor fi împărțiți în 3 echipe care se vor ocupa de realizarea câte unui poster despre: structura interna a Terrei, despre formarea reliefului și despre consecințele formării reliefului. Posterele vor conține imagini care sa scoată în evidență straturile interne ale Terrei, relațiile dintre acestea, modul de formare a reliefului și procesele acestora, dar și consecințele fiecăruia. De asemenea, ultima echipă va adăuga imagini despre cutremure, vulcani etc. Fiecare echipă va avea 10 elevi care vor participa în mod egal în realizarea posterului atribuit. După cele 12 zile acordate pentru realizarea și finalizarea posterului, fiecare echipă va prezenta în fața clasei posterul realizat. La final, vom discuta despre fiecare poster în parte, iar elevii vor lua o notă care sa ilustreze efortul depus pentru realizarea temei.


Accesări: 1.715
Contribuitor: Maria Țâru - Facultatea de Geografie (2018)

Alte activități pentru: Geografie Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: vision board Glogster

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite