Descriere:
Acest exercițiu interactiv este conceput pentru a instrui elevii în transformarea unei structuri while într-o structură for, punând accent pe utilizarea instrucțiunii vide (fiind reprezentată prin punct și virgulă ” ; „) din prima secțiune a buclei for.
Resursa se concentrează pe programe simple de prelucrare a cifrelor unui număr, utilizând algoritmi elementari studiați, precum: suma cifrelor, numărul cifrelor, inversarea cifrelor, cifra de control, produsul cifrelor, determinarea cifrei maxime dacă sunt îndeplinite criteriile de divizibilitate sau de pătrat perfect.
Elevul este invitat să completeze output-ul generat de program și primește feedback interactiv (verde pentru răspuns corect, roșu pentru răspuns incorect), care îl ghidează spre o mai bună reflecție asupra rezultatelor afișate.
Această abordare contribuie la formarea abilităților cognitive și a gândirii structurate, încurajând elevii să înțeleagă și să implementeze eficient programe în limbajul C++.
Tipul resursei: Exercițiu
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa a X-a
Disciplina: Informatică
Competență generală: 1. Implementarea algoritmilor într-un limbaj de programare
Competența specifică vizată prioritar: 1.2. Utilizarea unui mediu de programare (pentru limbajul Pascal sau pentru limbajul C/C++)
Legătura web către resursă: https://learningapps.org/38473197
Accesări: 180
Propunător: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galati (Galaţi)
Data validării: 27 decembrie 2024
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.