Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizați o prezentare prin intermediul aplicației MindMeister cu tema „Transformări ale apei”. Transformările apei în natură pe care ne vom concentra sunt: condensarea, fierberea, evaporarea, înghețarea, topirea.
Vă veți împărți pe 5 grupe. Fiecare grupă se va centra pe una dintre transformări și vor face experimente. Fiecare grupă va primi mini-afișe pe care sunt descrise etapele fiecărui experiment
EVAPORAREA:
1. se udă două batiste
2. se scurg de apă
3. se scutură
4. una dintre batiste se împăturește
5. se așează cele doua batiste, una împăturită și alta întinsă, pe calorifer
6. se trag concluziile la finalul activității
7. se explică termenul evaporare
B. FIERBEREA/ EVAPORAREA:
1. se montează spirtiera
2. se aprinde fitilul
3. se prinde eprubeta cu cleștele
4. se toarnă în eprubeta o cantitate mică de apa
5. se așează eprubeta deasupra flăcării până ce apa atinge punctul de fierbere
6. se stabilesc concluziile
7. se explică termenul fierbere
C. ÎNGHEȚAREA
1. se toarnă o cantitate mică de apa într-un vas
2. Se așează pe pervazul ferestrei, în exterior
3. se cere elevilor sa presupună ce se va întâmpla cu apa din vas
3.verificarea ipotezei se va face în ziua următoare sau la finalul zilei
4.se explica termenul înghețare
D. TOPIREA
1. se așează un cub de gheață pe palmă
2. se stabilesc concluziile
3. se explica termenul topire
E. CONDENSAREA
1. se pregătește o oglinda
2. se cere elevilor sa sufle spre ea
3. se stabilesc concluziile
4.se explică termenul condensare
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să numească cel puțin 3 trăsături specifice fiecărui transformări
Să compare cel puțin 3 trăsături ale unei transformări ale apei cu a altei transformări
Să analizeze cel puțin 2 transformări din cele desfășurate
Să producă cel puțin o situație de transformare a apei din cele date
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
În primul rând, elevii trebuie împărţiţi pe gupe. Fiecare grupă trebuie să cunoască foarte bine etapele fiecărui experiment. Să cunoască stările si transformările apei. Fiecare echipă trebuie să realizeze prin intermediul aplicaţiei MindMeister un scenariu original prin care pot descrie transformarea apei pe care au avut-o de realizat. Elevii îşi vor împărţi între ei sarcinile de lucru: un elev se va ocupa de experiment, altul va trage concluziile și va explica termenul, altul va asambla întreaga schiţă în aplicaţie, altul se va ocupa de prezentare... Acest exercitiu va avea în vedere atât activităţi individuale, cât şi în colaborare. Prin intermediul ei, se va urmări dezvoltarea imaginaţiei, a spiritului critic şi capacităţii de a-şi exprima propria opinie.
Accesări: 2.971
Contribuitor: Simona Valentina Mînzicu - Liceul Teoretic Șerban Vodă, Slănic (Prahova) (2020)
Alte activități pentru: Matematică și explorarea mediului Clasa a III-a
Alte activități care utilizează: Mindmeister
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.