Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Informatică > Clasa a XI-a >

Transformări matriciale: Diagonale și simetria centrală (Fișă de lucru)

Autor: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galați (Galaţi)

Descriere:

Fișa de lucru interactivă este concepută pentru a dezvolta abilitățile de simetrizare a elementelor unei matrice în raport cu diagonala principală, diagonala secundară sau centrul acesteia, și pentru a afișa matricea transformată. Programele sunt realizate prin implementarea funcțiilor iterative de tip void pentru citirea, afișarea și simetrizarea matricei, sau prin instrucțiuni scrise direct în funcția main.

Resursa oferă diferite metode de simetrizare, prezentând câte două implementări pentru fiecare diagonală. Simetrizarea este realizată prin atribuiri directe, iar pentru a menține integritatea datelor în timpul procesului de oglindire, se utilizează o matrice auxiliară. În cazul simetrizării față de centru, interschimbarea elementelor este necesară pentru a păstra valorile corecte în matrice.

Feedback-ul vizual, evidențiat în roșu și verde, motivează și ghidează elevii pe parcursul procesului de învățare și aprofundare. Elevii vor completa liniile de cod lipsă în funcție de întrebările de la sfârșitul fiecărei secțiuni și vor implementa programele propuse în laboratorul de informatică.

Exercițiul consolidează, de asemenea, tehnicile de scriere într-un fișier de intrare și afișare într-un fișier de ieșire, astfel încât simetrizarea matricilor să devină o rutină în implementarea programelor.

 

Tipul resursei: Exercițiu
Limba resursei: Română

Nivelul: Clasa a XI-a
Disciplina: Informatică

Competență generală: 1. Identificarea datelor care intervin într-o problemă şi aplicarea algoritmilor fundamentali de prelucrare a acestora
Competența specifică vizată prioritar: 1.2. Identificarea avantajelor utilizării diferitelor metode de structurare a datelor necesare pentru rezolvarea unei probleme


Legătura web către resursă: https://learningapps.org/36329550
Accesări: 202

Propunător: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galați (Galaţi)
Data validării: 14 iulie 2024

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite