Sarcina de lucru pentru elevi:
La prima oră de recapitulare pentru lucrarea semestrială, profesorul va deschide aplicația bubble.us și va scrie în caseta centrală cuvântul „Triunghiul”.
Spuneți ce noțiuni legate de triunghi cunoașteți, fiecare poate spune orice cuvânt îi vine în minte, legat de triunghi. Le vom organiza împreună, într-o hartă conceptuală.
Vă veți împărțiți în patru grupe de lucru pentru a rezolva o aplicație practică. Veți avea de desenat un triunghi, ținând cont de cerințele din ipoteză, să spuneți ce fel de triunghi este, să-i calculați perimetrul, să-i aflați măsura unui unghi, să determinați măsura unui unghi exteriorul său, să-i trasați o linie importantă.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să redea definiția triunghiului;
Să deseneze și să noteze corect un triunghi;
Să recunoască elementele unui triunghi într-un desen dat;
Să clasifice triunghiurile după lungimile laturilor, respectiv după măsurile unghiurilor;
Să calculeze perimetrul unui triunghi;
Să determine măsura unui unghi al unui triunghi, în care se cunosc măsurile celorlalte două unghiuri;
Să determine măsura unui unghi exterior al unui triunghi;
Să enumere liniile importante în triunghi.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor enumera cuvintele legate de noțiunea de triunghi: definiție, desen, notație, elemente, clasificare, perimetru, unghi exterior, linii importante. Elevul care răspunde va scrie noțiunile cunoscute, pe tabla interactivă, într-o casetă conectată la cea centrală. După completarea hărții conceptuale elevii vor fi împărțiți în patru grupe, fiecare grupă va rezolva o aplicație practică legată de un triunghi. Elevii își vor împărți sarcinile de lucru: unul va desena triunghiul, altul va calcula perimetrul triunghiului, altul va calcula măsura unghiul necunoscut al triunghiului, altul va determina măsura unui unghi exterior al triunghiului, altul va trasa o linie importantă în triunghi... Fiecare grupă va prezenta colegilor rezolvarea problemei.
Accesări: 1.010
Contribuitor: Dida-Cristina Isaia - Școala Gimnazială Nr. 20 Traian, Galați (Galaţi) (2021)
Alte activități pentru: Matematică Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.