Sarcina de lucru pentru elevi:
În urma activităţii desfăşurate în lecţia de matematică din clasă, aţi aflat care sunt unităţile de măsură pentru timp. Aţi înţeles că ele se raportează la o zi, deci sunt unităţi mai mici decât o zi şi unităţi mai mari decât o zi.
Ca temă pentru acasă, aveţi de realizat o distincţie între acestea, folosind aplicaţia Bubbl.us. Realizaţi o hartă conceptuală, dispunând corect cele două tipuri de unităţi de măsură, precizate!
Indicaţii:
Scrieţi titlul „Unităţi de măsură pentru timp” într-o casetă roşie, apoi celelalte două titluri care derivă – „Unităţi de măsură pentru timp mai mici decât o zi” și „Unităţi de măsură mai mari decât o zi” în casete albastre.
Apoi, pentru fiecare din cele două, scrieți unitățile corespunzătoare – pentru prima, în casete mov, iar pentru a doua, în casete portocalii!
Apoi, sub fiecare unitate mai mare, dintre acestea ultime, scrieți în casete verzi, câte unităţi de măsură mici sunt necesare, pentru a o egala!
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să denumească unităţile de măsură pentru timp, având ca reper o zi;
Să diferenţieze unităţile de măsură a timpului mai mici decât o zi de cele mai mari decât o zi, pe baza aprecierii duratelor unor activităţi;
Să precizeze numărul de unităţi mai mici, necesare pentru o unitate superioară de timp;
Să preconizeze perioadele de desfăşurare a unor evenimente viitoare din viaţa personală, vizavi de unităţile de măsură pentru timp mai mari decât o zi.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii au ca temă să realizeze o hartă conceptuală, ilustrând Unităţile de măsură pentru timp, utilizând aplicaţia Bubbl.us. com. Vor lucra individual. Elevii se vor descurca foarte bine, pentru că am lucrat, împreună, deseori, în clasă, diverse scheme, hărţi ale lecturilor studiate, ilustrarea unor conţinuturi ştiinţifice, schematizat. Având în vedere că nu trebuie să îi mai exploreze funcţionalităţile, îşi vor canaliza atenţia, gândirea logică, preocuparea pentru detalii doar asupra rezolvării corecte a temei. Exerciţiul dat ca temă acasă îi ajută pe elevi să diferenţieze unităţile de măsură a timpului mai mici decât o zi de cele mai mari decât o zi şi să reţină şi componenţa unităţilor mai mari, din sumă de unităţi mai mici, o abilitate necesară pentru viaţă.
Accesări: 792
Contribuitor: Mihaela Gogu - Școala Gimnazială Nicolae Stoleru, Baia (Suceava) (2020)
Alte activități pentru: Matematică Clasa a III-a
Alte activități care utilizează: Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.