Descriere:
Activitatea este recomandată pentru elevii de clasa a VIII-a.
Elevii pot conștientiza câte tipuri de venituri și cheltuieli există. Învață cum se structurează un buget lunar. Care sunt sursele de venit ale familiei: salarii, activități independente, chirii, dobânzi etc. Care sunt cheltuielile familiei: pentru locuință, alimente, educație, îngrijire personală, rate, divertisment etc.
Elevii pot colabora (câte doi) în rezolvarea exercițiului și se pot consulta pentru fiecare categorie aleasă. Poate fi ușor de utilizat, chiar daca este destul de provocator; poți contoriza timpul necesar/ să impui un timp de lucru.
După rezolvare, se vor discuta dificultățile întâmpinate. Care sunt veniturile posibile sau care sunt cheltuielile (ne)esențiale? Se pot discuta aspecte privind categoriile de cheltuieli: cheltuieli fixe care trebuie plătite pentru a evita penalizările – de exemplu, utilități; cheltuieli flexibile, și aici intră cele legate de mâncare, haine, produse necesare uzului personal, posibile excursii, vacanțe etc.; cheltuielile cu impozite, cu asigurările obligatorii(!) la casă și mașină. Acestea trebuie plătite de regulă anual sau trimestrial etc. Cum poți reduce cheltuielile? Cum și mai ales dacă poți să economisești? Cum gestionezi cheltuielile? Cum te descurci când apar cheltuieli neprevăzute? Care este nivelul de incertitudine privitor la „ziua de mâine”? Putem folosi regula 20/50/30: 20% din veniturile noastre merg spre economisire; 50% din venituri reprezintă o sursă de satisfacere a nevoilor: coș zilnic de cumpărături, facturi, rate etc.; iar 30% alocați satisfacerii dorințelor? Am anumite scopuri financiare ce mă pot determina, motiva în reducerea unor cheltuieli? E greu de luat o asemenea decizie de economisire?
Tipul resursei: Exercițiu
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa a VIII-a
Disciplina: Educație socială. Educație economico-financiară
Competență generală: 1. Raportarea critică la fapte, evenimente, idei, procese din viața personală și a diferitelor grupuri și comunități, prin utilizarea unor achiziții specifice domeniului social
Competența specifică vizată prioritar: 1.1.. Utilizarea corectă a termenilor specifici educației economico-financiare cu referire la fapte/ evenimente economico-financiare
Legătura web către resursă: https://wordwall.net/ro/resource/8414858
Accesări: 392
Propunător: Anca Nicolicea - Școala Gimnazială Alexandru Davila, Pitești (Argeş)
Data validării: 28 noiembrie 2022
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.