Sarcina de lucru pentru elevi:
Ca urmare a identificării celor 3 grupe verbale, realizați o distincție între aceste grupe, folosind aplicația bubbl.us, astfel:
- În casetele mari înscrieți cele 3 grupe (trebuie să aveți 3 casete mari, câte una pentru fiecare grupă).
- Pentru fiecare grupă, dați exemple de câte 5 verbe. Scrieți aceste verbe în casetele care derivă din casetele mari.
- Apoi conjugați câte un verb la indicativ prezent în fiecare căsuță care derivă din fiecare grupă.
- Din fiecare căsuță în care ați conjugat un verb, derivați câte o căsuță în care alcătuiți câte o propoziție, la ce persoană doriți.
Lucrați în echipe de câte trei.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
– să precizeze terminațiile verbelor din fiecare grupă
– să conjuge verbele din fiecare grupă la indicativ prezent
– să exemplifice utilizarea verbelor din fiecare grupă prin alcătuirea unor propoziții
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii au ca temă să alcătuiască o schemă cu ajutorul aplicației Bubbl.us, în care să facă diferența între cele 3 grupe verbale. Exercițiul îi ajută pe elevi să distingă cele 3 grupe verbale și să nu confunde terminațiile verbelor la indicativ prezent care diferă în funcție de grupă. Elevii vor colabora în grupe de câte 3.
Accesări: 1.041
Contribuitor: Eugenia Maria Mocanu - Colegiul Economic Delta Dunării, Tulcea (2022)
Alte activități pentru: Limba franceză Clasa a IX-a
Alte activități care utilizează: Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.