Sarcina de lucru pentru elevi:
Conjugarea verbelor „gar”, „lamad”, „ratz”, „catav”, „cara”, „ahal” – „binian paal”, „zman hove”
1. Realizați un avatar virtual pe care îl puteți personaliza așa cum vă doriți, folosind una dintre următoarele aplicații dedicate creării unui personaj virtual: Voki, Buddy Poke App, SitePal. Prin intermediul avatarului creat, realizați o prezentare care să conțină 12 propoziții scurte în limba ebraică, în care să conjugați, la alegere, unul dintre următoarele verbe predate în cadrul cursului – „catav”, „gar”, „ahal”, „ratz”, „lamad”, „cara” – la timpul prezent, formă afirmativă.
Fiecare propoziție scurtă trebuie să cuprindă o singură formă de conjugare a verbului ales, la timpul prezent, pentru o anumită persoană, gen feminin sau masculin, număr singular sau plural. În total sunt 12 propoziții scurte, căci avem trei persoane (I, a II-a, a III-a), două genuri (feminin și masculin) și formele de singular și plural.
Exemplu: Ea citește. – „Hi koret.” / Eu (gen feminin, singular) scriu. – „Ani cotevet.”/ Noi (masculin) scriem. – „Anahnu cotvim.” etc.
2. Realizați un nor de cuvinte, folosind aplicația WordArt sau WordClouds.com, format din cele 12 forme de conjugare ale unui alt verb decât cel ales la primul exercițiu. Dacă la exercițiul de mai sus ați ales să conjugați verbul „catav”, la al doilea exercițiu veți alege un verb diferit, din cele din lista de mai sus (cum ar fi, spre exemplu, „ratz” sau „lamad” etc.).
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Până la finalul activității, elevii vor fi capabili să enunțe formele diferite de conjugare ale verbelor predate în cadrul cursului de limba ebraică (verbele din paradigma sau binian Paal, timpul hove – prezent) și să distingă, în același timp, particularitățile verbului, cum ar fi: persoana la care se conjugă, numărul persoanei în funcție de care conjugăm verbul și genul persoanei care determină și forma verbală să se schimbe.
Până la finalul activității, elevii vor fi capabili, totodată, să recunoască genul, persoana și numărul unui verb Paal, timpul prezent.
De asemenea, elevii putea să alcătuiască propoziții simple prin intermediul cărora vor exersa noțiunile predate în cadrul cursului.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor alege una dintre aplicațiile dedicate creării unui avatar virtual (Voki, Buddy Poke App, SitePal) și vor personaliza avatarul așa cum doresc. Vor compune 12 propoziții pe care avatarul să le reproducă. Elevii vor alege unul dintre verbele menționate („gar”, „catav”, „lamad”, „cara”, „ratz”, „ahal”)și vor realiza câte o propoziție scurtă în care vor include, spre exemplu, forma de persoana I, număr singular, gen masculin a verbului ales de ei. Elevii vor continua să creeze propoziții, până ce vor trece verbul prin toate formele sale la timpul hove - prezent, după cum urmează: - persoana I, număr singular: 2 propoziții, întrucât verbul se conjugă diferit în funcție de gen; - persoana I, nr plural: 2 propoziții; - persoana a II-a, nr. singular: 2 propoziții; - persoana a II-a, nr. plural: 2 propoziții; - persoana a III-a, nr. singular: 2 propoziții; - persoana a III-a, nr. plural: 2 propoziții. La cel de-al doilea exercițiu, elevii vor accesa WordArt sau WordCloud.com și vor realiza un nor de cuvinte, cu cele 12 forme de conjugare ale unui verb diferit față de cel ales pentru exercițiul 1. Elevii pot alege forma norului, culorile și fontul.
Accesări: 1.177
Contribuitor: Ioana Georgiana Niță - Facultatea de Psihologie (2021)
Alte activități pentru: Altă limbă străină Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: Voki SitePal Buddy Poke
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.