Sarcina de lucru pentru elevi:
În grupe de câte 3, maximum 4 elevi, realizați o descriere a modurilor personale ale verbului, folosind aplicația Bubbl.us, cunoscută pentru crearea de grafice reprezentative de idei și concept online. Pentru rezolvarea corectă a acestei sarcini, va trebui să aveți în vedere următoarele criterii de reprezentare:
- În căsuțele mari (Bubble), din plan orizontal, scrieți modurile personale, iar în căsuțele mici (Child Bubble), scrieți timpurile verbale pentru fiecare mod personal.
- Creați câte o căsuța mică pentru fiecare timp verbal în care să includeți câte 3 exemple pentru fiecare dintre acestea.
- Dimensiunea căsuțelor pentru “Moduri personale” trebuie să fie neapărat mai mare decât dimensiunea căsuțelor pentru “Timpuri verbale”.
- Căsuțele pentru “Moduri personale” trebuie să aibă aceeași culoare, însă care este diferită de culoarea căsuțelor pentru “Timpuri verbale”.
- Schemă realizată trebuie să aibă o poziționare corectă în pagina.
Cele mai reușite și creative reprezentări vor fi postate pe avizierul clasei (în Lino).
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să clasifice modurile personale și timpurile verbale.
Să dea câte 3 exemple pentru fiecare timp verbal.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor începe să lucreze în perechi de câte 3-4 elevi pentru realizarea corectă a schemei cu ajutorul aplicației Bubbl.us. Ei vor căuta informații în caietele de clasă sau manualul de Limba română despre modurile personale și timpurile verbale ale acestora sau apelând la propriile cunoștințe, apoi vor da câte 3 exemple corecte pentru fiecare. Vor lucra în comun acord cu colegii de echipă, stabilind ideile de schematizare și informațiile incluse în schemă în unanimitate. Informațiile trebuie să fie în totalitate corecte, altfel se vor scădea puncte. Schematizarea trebuie să fie corect așezată în pagină și să corespundă în totalitate cerințelor. Orice idee de poziționare corectă în pagină sau care este realizată sub altă idee de schematică, ce respectă clasificarea corectă a modurilor personale și a timpurilor acestora, va fi notata în același mod, în special pentru originalitate. Cele mai corecte, interesante și originale scheme vor fi adăugate la avizierul virtual al clasei, cu ajutorul aplicației Lino.
Accesări: 956
Contribuitor: Claudia-Marilena Malciu - Facultatea de Litere (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: Lino Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.