Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a V-a >

Verbul (Recapitulare)

Sarcina de lucru pentru elevi:

Elevii trebuie să se conecteze pe pagina https://www.voki.com și să vizualizeze videoclipul cu Ursache (ursulețul pe care l-am ales să le prezinte exercițiile). Acesta le va citi, pe rând, fiecare cerință, iar elevi, tot pe rând, vor rezolva câte un punct al acesteia. Ei vor fi cei care vor apăsa butonul „play”, care îl va face pe Ursache să le spună ce trebuie să rezolve.

Exercițiile vor conține întrebări legate de verb și timpurile acestuia, mai exact:

1. Conjugați verbul „a merge” la indicativ, mai-mult-ca-perfect, verbul „a colora” la indicativ, perfect simplu, verbul „a citi” la indicativ, imperfect și verbul „a înțelege” la condițional-optativ, perfect.
2. Spuneți la ce mod și la ce timp sunt verbele următoare: mergi, ați făcut, tăcuseși, spunea, făceam, au luat, ia, să fi zic, afirmi, aș face, aș fi făcut, taci!, citește, ar spune.
3. Analizați verbele din următoarele enunțuri:
a. Maria aflase adevărul după ce îi întâlnise pe cei doi prieteni.
b. Am lucrat zece ani împreună cu Ana, dar a plecat din companie.
c. Fac zilnic cumpărături.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să identifice verbele din enunțuri date
Să identifice modurile și timpurile verbale
Să analizeze verbe la diferite timpuri – pentru fiecare verb, să specifice modul, timpul, persoana, numărul, funcția sintactică

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii vor lucra individual și își vor exersa cunoștințele pe care le au despre verb. În cazul primului exercițiu, își vor reîmprospăta conjugarea verbului (timpurile acestuia). Cel care va fi la rând să răspundă, o va face cu voce tare, urmând ca ceilalți să se corecteze, dacă este cazul. Pentru exercițiile doi și trei, elevii vor răspunde, de asemenea, pe rând, după ce vor fi terminat cu toții exercițiul respectiv. Și în cazul acesta, cei care nu au rezolvat corect se pot corecta. Bineînțeles, vor beneficia de explicații din partea profesorului acolo unde este cazul.


Accesări: 788
Contribuitor: Veronica Dobrișor - Facultatea de Psihologie (2021)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: Voki

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite