Sarcina de lucru pentru elevi:
Elevii se vor grupa în 5 grupe. Un elev/ elevă va fi Moderatorul clasei. În interiorul fiecărui grup, va fi ales un purtător de cuvânt care va citi întrebările și va nota răspunsul comun asupra căruia au căzut de acord împreună. Tot el va comunica răspunsurile grupei sale Moderatorului.
Moderatorul citește cu voce tare, pentru colegii săi, textul lecției: „Blândețea și bunătatea în relație cu ceilalți”, din manual.
Copii răspund apoi la următoarele întrebări:
1. Cum putem spori blândețea și bunătatea?
2. Care sunt consecințele lipsei de blândețe și de bunătate?
3. Ce ne aduc blândețea, bunătatea și iertarea?
Moderatorul folosește aplicația web https:/bubbl.us (sau Spicy Nodes) pentru a nota, pentru fiecare întrebare în parte, răspunsurile fiecărui grup, creând o hartă conceptuala ce va cuprinde variantele de răspuns ale fiecărei grupe.
Pe baza acestei hărți conceptuale – proiectate pe Smart Board – elevii vor fi îndemnați sa discute intre ei, pentru fiecare întrebare în parte, și sa elaboreze împreună un răspuns cât mai complet.
Răspunsurile finale vor fi citite cu voce tare de către moderator în fata clasei.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Cunoaștere:
– să identifice starea de Blândețe și Bunătate cu Iisus Hristos ca moldel de urmat
– să distingă între Blândețe ș Bunătate și lipsa de blândețe,, respectiv bunătate
– să-și amintească un caz concret in care au simtit Blândețea și Bunatatea Lui Dumnezeu in viata lor
Înțelegere:
– să exprime cu cuvintele lor, prin exemple din viata reala si/sau din povesti sau alte surse, ce înseamnă Bunătatea și Blândețea și relația acestor virtuți cu Iertarea
Aplicare:
– să stabilească legături între ceea ce înseamnă Bunătate și Blândețe și felul în care ei au împlinit acest lucru până acum
Evaluare:
– să identifice exemple concrete de Blândețe ș Bunătate în jurul lor
– să recunoască moduri concrete de manifestare a Blândeței și a Bunatatii în viața creștină
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii se vor grupa in grupuri de câte 5-6 pesoane si vor alege un Moderator pentru toata clasa, in afara grupelor si cate un Purtator de cuvant pentru fiecare grupa. Moderatorul va accesa aplicatia web Bubbl.us sau Spicy Nodes pe smartphone-ul personal, creând un Mind Map pentru fiecare intrebare si pentru fiecare gupa. La rândul lor, pentru fiecare dintre cele 3 intrebari, Purtatorii de cuvant vor crea un Mind Map, scriind in centru intrebarea. Moderatorul i va citi cu glas tare lectia pentru colegii sai. Elevii fiecarui grup isi vor spune fiecare parerea pentru fiecare intrebare in parte iar Purtatorul de cuvant va nota raspunsurile fiecaruia, avand grija sa nu se faca repetitii. Dupa ce sunt create fiecare dintre cele trei Mind Map in interiorul fiecarui grup, Moderatorul va Prelua raspunsurile si va crea Mind Map-ul final care va fi proiectat pe Smart Board si pe baza caruia vor fi create discutii intre grupuri in vederea obtinerii unui raspuns final cat mai complet si care sa reflecte munca fiecarei echipe. Raspunsurile finale pentru fiecare dintre cele 3 intrebari vor fi citite cu voce tare in fata clasei de catre Moderator. In acesta etapa elevii sunt incurajati sa puna intrebari si sa participe la discutii pe temele propuse. Profesorul asista elevii din fiecare grup in functie de nevoi si vegheaza la buna participare a tuturor.
Accesări: 3.037
Alte activități pentru: Religie/ Istoria religiilor Clasa a III-a
Alte activități care utilizează: SpicyNodes Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.