Sarcina de lucru pentru elevi:
Creați un cont public pe rețeaua de socializare Instagram în care, timp de 45 de zile, să promovați drepturile și libertățile fundamentale înscrise în Constituție, respectiv începând de la art. 22 până la art. 57 (inclusiv), folosindu-vă de instrumentele oferite de rețea prin intermediul postărilor, reelurilor sau story-urilor.
Aveți libertatea de a utiliza fotografii (cu precizarea sursei) pentru evitarea încălcărilor drepturilor de autor, conceperea de ilustrații/ infografice sau orice alte forme de acest tip ori organizarea de live-uri cu invitați din domeniu.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
La sfârșitul activității, toți elevii vor fi capabili:
1. să identifice cel puțin cinci drepturi și libertăți fundamentale ale cetățeanului prevăzute în Constituție;
2. să descrie cel puțin două drepturi și libertăți fundamentale;
3. să dea exemple de încălcări a cel puțin trei drepturi și libertăți fundamentale.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
• În primă fază, se va organiza o sesiune de brainstorming timp de 30 de minute prin intermediul căreia întregul colectiv va veni cu propuneri legate de numele pe care proiectul lor îl va avea, nume care să reflecte obiectul acestuia, anume promovarea drepturilor și libertăților fundamentale ale cetățeanului. Pe parcursul sesiunii, toate propunerile vor fi scrise pe tablă, iar, la finalul celor 30 de minute, se va vota unul dintre acestea. În cazul în care va ieși egalitate între două sau mai multe nume, se va repeta votul până în momentul în care unul va fi desemnat câștigător. Numele proiectului va reprezenta numele contului de Instagram, ce trebuie să fie disponibil. În ipoteza în care nu este disponibil, se vor realiza anumite ajustări în așa manieră încât să poată fi utilizat în consecință de cauză (adăugarea unei litere, a unui simbol etc.) • Întreaga clasă se va împărți în mai multe echipe, în funcție de aria acestora de interes și de abilitățile pe care aceștia le au. Astfel, va fi necesară formarea unei prime grupe (echipa 1 – creare date de logare) din două persoane care va crea un e-mail al proiectului. • Ulterior, se va forma o echipă de două persoane (echipa 2 – creare cont Instagram) pentru a realiza contul de Instagram, folosind ca date de logare cele furnizare de echipa 1. • Pentru că acest cont a fost creat și numele a fost indisponibilizat, urmează etapa în care este necesar să se contureze un logo al proiectului, iar ulterior să se definitiveze designul postărilor/reelurilor/story-urilor. Astfel, se va forma o echipă de aprox. 4 persoane (echipa 3 – creare logo & design) care, uniți fiind prin prisma hobby-ului lor, vor schița un logo și un design pentru postările de pe contul de Instagram. În cazul în care nu există persoane disponibile pentru acest tip de task în clasă, se va putea apela la profesorul coordonator, la catedra de Informatică din școală sau la alti colegi din alte clase care au abilitățile necesare pentru a realiza astfel de cerințe și doresc să colaboreze. În momentul în care vor fi pregătite modele de logo, acestea vor fi supuse votului colectiv. Referitor la designul postărilor, se va putea alege o paletă de culori în concordanță cu cele alese pentru logo (incluzând culori în degrade – se poate utiliza site-ul www.schemecolor.com în vederea alegerii unei palete potrivite). De asemenea, se vor face template-uri pentru a se decide cu privire la conținutul postărilor (text, imagini etc.). • După ce au fost stabilite aspectele legate de logo & design, se va forma o echipă de aprox. 5 persoane (echipa 4 – creare & urcare conținut scris) care se va ocupa de un scurt research pe dreptul respectiv, descrierea postărilor (incluzând etichete cu alte conturi, taguri relevante, locație, text alternativ s.a.m.d.) și urcarea acestora pe platformă, menținând legătura cu echipa 3. În cadrul descrierilor, se va ține cont de faptul că acestea nu trebuie să fie elaborate, ci întocmite pe structura cu propoziții scurte și eventuale exemple în care dreptul/libertatea respectivă nu este respectat/a. • În concordanță cu această activitate, se va forma în paralel o altă echipă formată din aprox. 4 persoane (echipa 5 - creare stories & reels) ce va menține legătura cu echipa 3 în vederea creării de stories și reels, iar ulterior le vor urca incluzând descrierile aferente. Având în vedere multitudinea de posibilități pe care Instagram le oferă pentru crearea de stories, se va putea opta pentru realizarea de sondaje, quizuri, întrebări către proiect ori chiar trimiteri către anumite site-uri. • Totodată, pe tot acest parcurs, se va întemeia o grupă formată din aprox. 4 persoane (echipa 6 – promovare) ce se va ocupa de promovarea contului de Instagram, în sensul în care vor căuta persoane potențial interesate de domeniul educației cărora să li se adreseze prin a descrie proiectul și a-l promova, la rândul lor, în cazul în care corespunde nevoilor acestora sau propriilor valori. Această activitate de promovare se poate face și de către celelalte echipe, în primă fază orientandu-se către cunoștinte. • De asemenea, se poate constitui o grupă (echipa 7 – evenimente) din aprox. 3 persoane care să invite persoane din domeniu ce pot discuta despre drepturile și libertățile fundamentale ale omului în cadrul unui live sau sub forma unor interviuri scrise, ce urmează a fi postate pe contul de Instagram.
Accesări: 394
Contribuitor: Miruna-Casiana Dumitrașcu - Facultatea de Psihologie (2021)
Alte activități pentru: Cultură civică Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Instagram
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.