Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizaţi câmpul lexical pentru cuvântul primit în clasă (ex. familie, casă, şcoală), folosind aplicaţia https://wordart.com/ şi oferiţi minimum 10 cuvinte- maximum 20 de cuvinte care pot fi subordonate cuvântului de bază. Imaginea realizată va fi salvată în calculator şi încărcată pe grupul clasei, existent pe Facebook, în folderul destinat temei cu denumirea Câmpul lexical.
Veţi avea în vedere următoarele:
1. forma aleasă din aplicaţie trebuie să aibă legătură cu cuvântul primit;
2. cuvântul căruia i se realizează câmpul lexical trebuie să fie integrat printre celelalte cuvinte;
3. cuvântul de bază nu va fi dezvăluit celorlalţi colegi până la finalizarea temei;
4. imaginile realizate pot fi încărcate pe facebook până duminică, ora 16.00, iar până la ora 18.00 se oferă comentariile colegilor;
5. colegii vor oferi câte un comentariu la fiecare imagine cu minimum 2 cuvinte care fac parte din familia lexicală a unuia dintre cuvintele care apar în imagine;
6. eventualele greşeli de scriere vor fi analizate împreună la clasă, a doua zi, iar cuvântul iniţial va fi ghicit de colegi sau dezvăluit de voi în aceeaşi zi.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să diferenţieze cei doi termeni – familia lexicală, câmp lexical
Să enumere cel puţin câte două cuvinte care aparţin câmpului lexical, respectiv, familiei lexicale
Să utilizeze lexicul nou în diverse situații de comunicare
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor primi cuvântul căruia îi va oferi 10-20 de termeni care fac parte din câmpul lexical al acestuia. Se vor familiariza atât cu aplicaţia WordArt, cât şi cu pagina de facebook a grupului. Vor căuta cuvintele folosind diferite surse: internet, dicţionare. Îşi vor dezvolta creativitatea prin alegerea formei şi a fontului. După încărcarea imaginilor, elevii vor oferi comentarii cu cel puţin 2 cuvinte, care aparţin însă familiei lexicale, reuşind astfel să diferenţieze cele două subiecte. Vor căuta cuvinte care derivă din cuvântul de bază şi astfel îşi îmbogăţesc vocabularul. A doua zi, luni, vor încerca să descopere cuvântul iniţial şi prin faptul că se vor corecta comentariile, în caz că vor exista greşeli, vor deprinde noi cunoştinţe şi vor aprofunda informaţiile neînţelese predate anterior.
Accesări: 4.966
Contribuitor: Diana- Gheorghiţa Dragomir - Facultatea de Litere (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: WordArt Facebook
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.