Sarcina de lucru pentru elevi:
Li se prezintă elevilor linkul learningapps.org/display?v=pq2sfdbsk20
pentru a putea evalua cunoștințele acestora referitoare la anotimpul toamna, ca subiect artistic pentru scriitori celebri.
După citirea din manual a textului „Puișorii”, de Emil Gîrleanu, elevii sunt invitați să descopere semnele caracteristice anotimpului toamna, imagini artistice, vizuale, auditive, culori specifice. Pentru a încuraja gândirea și investigația de-a lungul lecției, elevii vor fi împărțiți în grupe de 5 copii.
Fiecare elev va primi tema pentru acasă conform grupei din care face parte.
Tema: Fiecare grupă are de identificat expresii artistice și semne caracteristice, după cum urmează:
I grupă – expresii vizuale;
a II-a grupă- expresii auditive;
a III-a grupă- expresii dinamice;
a IV-a grupă- semnele caracteristice anotimpului toamna;
a V-a grupă-culori specifice toamnei;
Realizați un nor de cuvinte în WordArt, alegând forma și culorile dorite, respectând cerința grupei din care faceți parte.
Norul de cuvinte îl veți posta pe Avizierul clasei pentru ca fiecare să poată realiza comparații, să sesizeze deosebiri/asemănări între produsele expuse.
Notați în caiet asemănări/deosebiri între produsele expuse de colegii din grupa ta!
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să identifice în textul lecturii expresii artistice (vizuale, auditive, dinamice), semne caracteristice și culori specifice anotimpului toamna;
Să valorifice creativ expresiile și semnele caracteristice găsite într-un nor de cuvinte ilustrativ în WordArt;
Să explice, pe scurt, asemănările și deosebirile sesizate între produsele expuse de colegii grupei din care fac parte;
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Acasă, elevii vor reciti textul ,,Puișorii” și vor identifica, conform grupei din care fac parte, noțiunile pentru Norul de cuvinte. Vor realiza un Nor de cuvinte în WordArt, individual, folosind termeni specifici, expresii, culori caracteristice anotimpului toamna. Vor expune produsul pe Avizierul clasei unde vor putea observa și celelalte produse realizate de colegi. Vor face comparații între produsul lor și al colegilor, notând în caiet dacă sunt asemănări sau deosebiri, cel puțin două de fiecare, dacă există. Acest exercițiu îi ajută să emită judecăți de valoare dar să se și autoevalueze. Tema propusă se va realiza pe parcursul a cel puțin 2 ore acasă. Standard de performanță pentru tema propusă: Expresiile artistice identificate de fiecare elev dar și de colegi pot fi folosite creator în creații literare proză/ versuri ce pot fi prezentate într-o șezătoare literară, în clasă sau on-line.
Accesări: 720
Contribuitor: Cristina-Renata Rădulescu - Școala Gimnazială Nr. 29 Mihai Viteazul, Constanța (Constanța) (2020)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a III-a
Alte activități care utilizează: WordArt
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.