Sarcina de lucru pentru elevi:
Vă veți împărți în 3 grupe. Fiecare grupă va completa (timp de 10 min) în padletul „Cum se pot încălzi corpurile?” caracteristicile unei forme de propagare a căldurii (conducție, convecție, radiație), urmărind următoarele aspecte:
• O fotografie reprezentativă pentru forma de propagare respectivă
• Definirea fenomenului și precizarea mediilor în care se manifestă
• Un exemplu din viața de zi cu zi / aplicație practică din tehnologie însoțit de explicații (poate fi și un videoclip, dar pe care îl explicați)
• O întrebare/ situație-problemă, legată de respectiva formă de propagare a căldurii, pentru colegii din celelalte 2 grupe
• Indicație: În funcție de subiect, puteți adăuga și alte elemente.
După finalizarea sarcinii, un reprezentant al fiecărei grupe va prezenta materialul și întrebarea pentru colegi. Răspunsurile la cele 3 întrebări/ situații-problemă vor fi tema pentru acasă pentru toți elevii.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să extragă corect, din diverse surse, date științifice relevante pentru fiecare mod de propagare a căldurii
Să utilizeze achizițiile dobândite pentru interpretarea științifică a unor aplicații practice în care apare transferul căldurii
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii dețin cunoștiințe despre formele de propagare a căldurii și utilizarea aplicației Padlet. Elevii sunt împărţiţi în 3 gupe. Prin tragere la sorți, fiecărei grupe îi va reveni o formă de transmitere a căldurii și vor completa cerințele din padletul „Cum se pot încălzi corpurile?”. În cadrul fiecărei grupe, elevii își vor alege un coordonator și își vor împărți sarcinile: un elev va căuta o imagine reprezentativă; altul va scrie definiția și mediile în care se propagă căldura prin acel mod; alți 2 elevi vor căuta un exemplu practic și vor explica transferul căldurii; alți 2 elevi vor căuta/formula o întrebare/situație-problemă pentru colegii din celelalte grupe. La finalul sarcinii de lucru, reprezentanții grupelor vor prezenta informațiile completate în padlet. Răspunsurile la cele 3 întrebări/situații-problemă vor rămâne ca temă pentru acasă pentru toți elevii.
Accesări: 1.333
Contribuitor: Emilia Dăncilă - Casa Corpului Didactic Alexandru Gavra, Arad (Arad) (2020)
Alte activități pentru: Fizică Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.