Sarcina de lucru pentru elevi:
Accesează laboratorul virtual phet.colorado.edu/sims/html/balancing-chemical-equations/latest/balancing-chemical-equations_en.html .
Alege, pentru o primă etapă, din meniu modul „ INTRODUCTION”. Stabilește coeficienții ecuației reacției chimice de obținere a amoniacului (NH3).
Pentru a rezolva mai ușor sarcina de lucru, selectează și utilizează balanța din cadrul meniului instrumente.
Adaugă la reactanți câte o moleculă de hidrogen și una de azot, iar apoi la produșii de reacție o moleculă de amoniac.
Privește balanțele aflate în partea de sus. Cum putem să egalăm numărul atomilor de azot aflați pe talerele balanței? Dar pe cei de hidrogen?
Reia pașii de lucru pentru ecuația reacției de a ardere a metanului.
Extindere (Etapa a II-a):
Poți exersa aplicarea legii conservării numărului de atomi care participă la o reacție chimică și pentru alte ecuații ale reacțiilor chimice, alegând din meniu modul „GAME”.
Completează fișa postată pe https://padlet.com .
Alege nivelul ( începător/ mediu/ avansat) potrivit pentru următoarele afirmații:
1. Recunosc reactanții și produșii de reacție dintr-o ecuație a reacției chimice.
2. Identific elementele chimice din ecuația reacției.
3. Stabilesc numărul de atomi din reactanții și produșii de reacție pentru fiecare element.
4. Stabilesc coeficienții unei ecuații a reacției chimice aplicând legea conservării numărului de atomi care participă la o reacția chimică.
5. Corelez reprezentări moleculare cu formule chimice.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
VIII CG3. Rezolvarea de probleme în situații concrete, utilizând algoritmi și instrumente specifice chimiei
VIII CS 3.2. Rezolvarea de probleme cu caracter practic, teoretic și aplicativ
Obiective operaționale:
– Să aplice legea conservării numărului de atomi în diverse contexte.
– Să coreleze reprezentări moleculare cu formule chimice.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii accesează laboratorul virtual https://phet.colorado.edu/sims/html/balancing-chemical-equations/latest/balancing-chemical-equations_en.html . Aleg, pentru familiarizare, din meniu modul „INTRODUCTION”. Rezolvă sarcinile de lucru stabilind coeficienții ecuației reacției chimice de obținere a amoniacului. Pentru a conceptualiza legea conservării numărului de atomi care participă la o reacție chimică, elevii se pot ajuta de diverse modalități de reprezentare a numărului de atomi dintr-un element ce se găsește în reactanții și produșii de reacție. Pentru exersare, aleg din meniu modul „GAME”. Utilizând https://padlet.com , elevii se autoevaluează cu ajutorul unei grile criteriale. Rezultatele evaluării se pot utiliza de către profesor pentru activități de învățare remedială, stabilind pentru fiecare elev ce încă întâmpină dificultăți (conform autoevaluării), câte un elev mentor.
Accesări: 3.444
Contribuitor: Luminița Bobeș - Școala Gimnazială Mihai Viteazul, Târgoviște (Dâmbovița) (2020)
Alte activități pentru: Chimie Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: simulări
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.