Sarcina de lucru pentru elevi:
Voi grupa elevii din clasă în 6 echipe a câte 4 copii. Fiecărei echipe îi va fi atribuită o pereche de concepte morale: Bine/ rău, Altruism/ egoism, Cinste/ necinste, Respect/ lipsa de respect, Responsabilitate/ iresponsabilitate, Solidaritate/ lipsa de solidaritate.
Sarcina: Realizați un avizier virtual la nivelul clasei cu titlul „BINE-RĂU”, „ALTRUISM-EGOISM”… folosind Padlet (https://padlet.com). Fiecare echipă va defini conceptele/ valorile morale, va exemplifica situații din viata reala în care au întâlnit aceste atitudini, va adăuga o fotografie sugestivă care sa ilustreze aceste valori pozitive/ negative, va identifica și va nota personaje din literatura pentru copii care au dat dovada de aceste comportamente și va adăuga orice informații/ curiozități care au legătură cu tema data.
La finalul orei, un reprezentant al fiecărei echipe va trimite linkul la avizierul creat de echipă pe grupul clasei.
Tema pentru acasă, pentru fiecare elev, este să consulte avizierele celorlalte echipe și să acorde puncte celor mai interesante resurse.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1. Să definească valori morale
2. Să exemplifice situații din viata reala în care au întâlnit aceste atitudini;
3. Să denumească personaje din literatura pentru copii care au dat dovada de aceste comportamente;
4. Să relaționeze pozitiv cu cei din jur, rezolvând prin colaborare sarcini simple;
5. Să deosebească comportamentele pozitive de cele negative;
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii trebuie sa coopereze și să colaboreze unii cu alții, în echipa, pentru a realiza avizierul cerut, pentru fiecare din cele 6 perechi de valori morale: BINE/ RĂU, ALTRUISM/ EGOISM, CINSTE/ NECINSTE, RESPECT/ LIPSA DE RESPECT, RESPONSABILITATE/ IRESPONSABILITATE, SOLIDARITATE/ LIPSA DE SOLIDARITATE. Avizierul va consta în: definirea termenilor, exemplificarea cu situații din viata reala în care au întâlnit aceste atitudini, adăugarea de imagini sugestive care sa ilustreze aceste valori pozitive/negative, identificarea de personaje din povesti care au dat dovada de aceste comportamente, sau orice alte informații relevante pentru tema dată. Astfel, ei vor schimba idei și vor negocia (argumentat) valoarea unor resurse pentru prezentarea temei date, vor decide și vor alege ceea ce e important și semnificativ pentru tema data - exersând capacități de comunicare, negociere, sinteză, rezolvare de probleme. În acest mod, se vor consolida cunoștințele predate. Ei au ca suport materia predată, discuțiile din clasa și mediul online . De asemenea, vor putea consulta și ce au făcut celelalte echipe, apreciind activitatea acestora, exersând capacități de tip analiză și gândire critică .
Accesări: 3.239
Contribuitor: Lavinia Ispas - Liceul cu Program Sportiv, Alba Iulia (Alba) (2020)
Alte activități pentru: Cultură civică Clasa a IV-a
Alte activități care utilizează: Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.