Sarcina de lucru pentru elevi:
Aptitudini ştiinţifice necesare:
– operaţii cu numere reale
– calculul detrminanţilor de ordin 2 şi 3
– reprezentarea unui punct în sistemul de axe
– calculul distanţei dintre douã puncte
Aptitudini tehnice necesare:
– utilizarea pachetului MS OFFICE (Word, Power Point)-nivel mediu;
– utilizarea dicţionarului on-line
– documentarea pe INTERNET utilizând un motor de căutare;
– capacitatea de a publica pe un site wiki o aplicaţie;
Veți avea la dispoziție metode diverse de evaluare și autoevaluare. Veți fi propriul administrator al învățării. Vă veți cunoaște punctele tari și punctele slabe pentru a reuși să vă adaptați cerințelor unei societăți în continuă schimbare.
Clasa va fi organizata pe grupe de lucru. Veți avea teme individuale si teme de grup.
Veti crea un dosar (folder) intitulat Nume_Prenume_Aplicatiideterminanti, în care veti lucra pe parcursul întregului proiect.
Va veti familiariza cu wiki-ul clasei http://aplicatiideterminanti.wikispaces.com.
Fiecare grupă isi va crea propriul wiki, unde fiecare elev îşi va publica portofoliul si unde vor fi publicate toate prezentările grupei. Wiki-ul clasei va conține link-uri catre wiki-urile grupelor.
Completați toate fișele indicate de către profesor. Salvați în folderul personal.
Publicati folderul pe wiki-ul grupei.
Sarcini intermediare in realizarea proiectului:
Test de evaluare initiala
Consultarea site-ului unitatii de invatare
Transmiterea la termenul stabilit a tuturor aplicatiilor catre responsabilul grupei
Completarea fiselor indicate si salvare in portofoliul personal
Proiectul de final realizat pe grupe consta in
Realizarea unei prezentari (pe grupe) conform machetei. Publicaţi prezentarea pe wiki-ul grupei
Realizarea unei prezentari tip fisier Word (pe grupe) sub forma unei miniculegeri de probleme la unitatea de invatare
si publicarea acestora pe wiki-ul grupei
Test de evaluare finala
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
O1. Să calculeze determinanţi de ordin 2 şi 3.
O2. Să prezinte in mod coerent solutia unei probleme (exercitiu), coreland diverse modalitati de exprimare.
O3. Să identifice si sa diferenţieze etapele unui rationament matematic, prezentat in diverse forme.
O4. Să determine ecuaţia unei drepte care trece prin două puncte, aria unui triunghi cunoscând coordonatele vârfurilor.
O5. Să calculeze diferite distanţe.
O6. Să realizeze o comunicare eficientă verbală, scrisă şi multimedia într-o varietate de forme şi contexte.
O7. Să demonstreze capacităţile de lucru în echipă, adaptarea la diverse roluri şi responsabilităţi, colaborarea productivă cu ceilalţi.
O8. Să susţină oral o prezentare a unuia din produsele proiectului.
O10. Să dezvolte ideile noi altor persoane.
O11. Să facă alegeri complexe, în urma analizei opțiunilor.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Pregătirea pentru proiect. Li se explica elevilor următoarele: Fiecare elev îşi va crea un dosar intitulat Nume_Prenume_Aplicatii determinanti, în care va lucra pe parcursul întregului proiect. Elevii vor fi organizaţi în grupe de lucru, fiecare elev având contribuţii proprii în realizarea proiectului. Fiecare grupă va avea propriul wiki, unde fiecare elev îşi va posta portofoliul. http://aplicatiideterminanti.wikispaces.com conţine pagini care va conţine link-uri cãtre wiki-urile fiecãrei grupe precum şi materiale de sprijin în scopul realizãrii proiectului. Se pun la dispoziţie elevilor lista de verificare publicaţie, lista de verificare wiki, grila scorare prezentare şi investigare. Se va discuta cu elevii lista de sarcini in baza cãreia se vor evalua produsele finite ale elevilor. La sfârşitul fiecărei lecţii, elevilor li se vor acorda 5-7 minute pentru a lamurirea unor aspecte privind sarcinile de lucru, iar in următoarea oră discuţiile individuale şi în grup vor fi axate pe rezolvarea problemelor apărute. Instrumente de evaluare individuale: Teste de evaluare Tema de acasa Autoevaluarea colaborarii Diagrama K-W-L Lista de verificare activitate zilnica Grila de scorare prezentare si investigare Lista de verificare wiki. Instrumente de evaluare pe grupe de elevi: Fisa de lucru Publicatiile elevilor Pagina wiki a grupei
Accesări: 1.445
Contribuitor: Nicoleta Velicea - Colegiul de Servicii in Turism, Cluj-Napoca (Cluj) (2018)
Alte activități pentru: Matematică Clasa a XI-a
Alte activități care utilizează: Wikispaces
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.