Sarcina de lucru pentru elevi:
Fiecare grupă va analiza la alegere activitatea unuia din următorii exploratori: Cristofor Columb, Fernando Magellan, Vasco da Gama sau Amerigo Vespucci.
Criteriile de analiză va cuprinde următoarele criterii:
– Cine a fost exploratorul?
– Care au fost principalele evenimente referitoare la expedițiile întreprinse de exploratorul ales?
– Care au fost rezultatele expedițiilor?
Veți sistematiza și prezenta informațiile într-un padlet comun denumit Marile Descoperiri Geografice. Informațiile sistematizate le veți însera în secțiunea corespunzătoare exploratorului ales spre a fi prezentat. Prezentarea trebuie să cuprindă informațiile identificate conform criteriilor enumerate, dar și imagini reprezentative din expedițiile exploratorului ales pentru a fi prezentat
Surse de documentare:
- Manualul de istorie Clasa a IX a
- https://en.calameo.com/read/0020429499c2061f68047
- https://earth.google.com/web/@18.48246,12.18464,438.51474236a,25175275d,35y,0h,0t,0r/data=CjISMBIgM2VlNGIxYjAyZjZjMTFlN2JiN2U5ZjRiODliYmUwZGUiDHBic19hb2VfbWVudQ
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să descrie pe scurt aspecte din bibliografia unui mare explorator
Să localizeze pe harta interactivă principalele traseele expedițiilor geografice
Să realizeze o listă cronologică cu principalele etape ale expedițiilor geografice
Să formuleze o opinie argumentată cu privire aportul adus de explorator la marile descoperiri geografice
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Activitatea va presupune studiul unor resurse educaționale online în limba română și engleză referitoare la Marile Descoperiri geografice. Resursele vor fi sugerate de către cadrul didactic. Activitatea va viza extragerea din resurse electronice online a unor informații relevante pentru a analiza și descrie marile expediții geografice din secolele XV- XVI. Succesul acestei activități poate fi asigurat și de faptul că elevii vor utiliza o aplicație destul de populară, Google Earth. Materialul interactiv creat de PBS Education combină textul cu localizarea interactivă pe harta google. Bariera lingvistică, resursa fiind în limba engleză, va fi înlăturată prin utilizarea de către elevi funcției Google Translate pentru traducere din limba engleză în limba română. Sarcinile de lucru, tutorialele de utilizare Google Earth și Google Translate, fișa de lucru și linkul către padletul lecției se vor fi distribuite pe platforma Google Classroom. Activitatea pe grupe se justifică deoarece permite analiza în paralel a mai multor exploratori într-o singură lecție. Prezentarea din padlet va fi și conținutul care va fi evaluat prin calificative/ steluțe dar și comentarii pe care elevii le pot da fiecărei prezentări în padlet. Această activitate poate reprezenta un exemplu de valorificare a spațiului online ca și spațiu de învățare eficient.
Accesări: 1.248
Contribuitor: Andrei Nicodim - Colegiul Tehnic Al. I. Cuza, Suceava (Suceava) (2020)
Alte activități pentru: Istorie Clasa a IX-a
Alte activități care utilizează: Padlet manuale digitale Google Translate Google Maps
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.