Sarcina de lucru pentru elevi:
Se dă textul „Buburuza”, de Eugen Jianu:
A venit primăvara veselă, cu ghioceii albi, brândușele galbene și toporașii albaștri. Au plesnit mugurii copacilor. S-a ivit frunza cea crudă și lucioasă. Soarele-i mare și afară e cald. S-au întors păsările călătoare. Crângul e plin de larma lor veselă. Albinele deretică stupul. Mieii zburdă pe pajiște. Buburuza cea mică și roșie a ieșit din crăpăturile scoarței unui copac. — Ce bine că s-a dus iarna! Deodată s-a întristat și a zis: — Ce mică și neînsemnată sunt! Nimeni nu mă bagă în seamă! A zburat și s-a așezat pe mânuța unui copil. — Bunicule, ce bubuzură mică și drăguță! Buburuză, ești prima gâză ce vestește primăvara! Bucuroasă, buburuza a aflat că are și ea un rost pe lume.
1) Citește propozițiile și ordonează-le potrivit întâmplărilor din text.
Păsările călătoare s-au întors.
Aceasta a zburat pe mâna unui copil.
A aflat că este prima care vestește primăvara.
Buburuza a ieșit din scoarța copacului.
A sosit primăvara cu ghiocei, brândușe și toporași.
2) Plasează cuvintele la locul corespunzător: pajiște, crâng, larmă, deretică, vestește.
Mieii zburdă pe ________ însorită.
Păsărelele ciripesc vesele în ___________.
În recreaţie e ________________ mare.
Mama___________ în camera Elenei.
Apariţia primilor ghiocei_____________ primăvara.
3) Completează propozițiile pe baza textului citit. Selectează din listă.
A sosit primăvara _______________ crudă, plin, veselă
Frunza cea ____________ s-a ivit. crudă, plin, veselă
Crângul e _________ de larma păsărilor. crudă, plin, veselă
Link către exercițiile digitale: library.livresq.com/details/5edd44f4da811119af1effbb
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să răspundă corect la întrebări care vizează informații esențiale dintr-un text dat
Să ordoneze corect enunțuri date, potrivit întâmplărilor din textul citit
Să completeze corect propoziții lacunare prin alegerea cuvântului din lista de cuvinte date
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii utilizează device-uri precum tabletă, telefon pentru a accesa textul literar „Buburuza”, după Eugen Jianu, pe care l-am integrat pe platforma Livresq. Pe parcursul lecției, elevii au de rezolvat ca sarcină de lucru individuală, în clasă, trei exerciții digitale: 1) de ordonare a propozițiilor date porivit întămplărilor din textul citit; 2) de plasare a unor cuvinte date în propoziții; 3) de completare a unor propoziții lacunare. Prin abordarea sarcinilor de lucru sub formă de exerciții digitale, elevii își dezvoltă competențele digitale, rezolvă exercițiile într-un timp scurt, primesc feedback imediat, își fixează cunoștințele noi prin joc, într-o manieră atractivă și interesantă.
Accesări: 2.099
Contribuitor: Aida Georgeta Daciana Galu - Școala Gimnazială Avram Iancu, Dej (Cluj) (2020)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a II-a
Alte activități care utilizează: Livresq
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.