Sarcina de lucru pentru elevi:
Jocul următor vă testează cunoștințele despre subiectul lecției de azi, dar și atenția și rapiditatea.
Răspundeți la întrebările date. Primiți puncte dacă răspundeți corect; primiți mai multe puncte dacă răspundeți mai repede.
Cu ajutorul videoproiectorului, se lansează jocul educativ de învățare creat în prealabil de profesor pe
https://play.kahoot.it/#/k/5d708ed6-0182-492f-9a9b-35e9fb9e0e4f
PIN: xxxx (se afișează în momentul lansării jocului) – elevii deschid un browser pe propriul telefon mobil/ tabletă/ computer și înscriu PIN-ul afișat.
- Ursul păcălit de vulpe (x)
- Amintiri din copilărie
- Punguța cu doi bani
- Capra cu trei iezi
- Alexandru Mitru
- Mihail Sadoveanu
- Ion Creangă (x)
- Elena Farago
- șiret (x)
- iscusit
- trădător
- fals (x)
- pârlit (x)
- prostit (x)
- înșelat (x)
- tras pe sfoară (x)
- Nu te face înţelept în tot lucrul.
- Omul cel mai iscusit uneori e păcălit. (x)
- Mândria vine înaintea căderii.
- De multe ori necazul îmbată mai rău decât orice băutură.
- 1,2,3,4,5
- 2,3,1,4,5
- 1,3,4,5,2 (x)
- 1,3,4,2,5
- Era o dată o vulpe vicleană și ageră.
- Carul mâna, peștele scârțâia și țăranul cădea.
- Ea umblase o noapte întreagă după hrană și nu găsise.
- Binișor sare din car și strânge peștele din drum. (x)
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să refacă firul narativ (logic) al unei întâmplări (Să ordoneze cronologic imaginile din povestea “Ursul păcălit de vulpe”)
Să descopere însușirile personajelor din textul studiat
Să aleagă cuvinte cu sens asemănător pentru cuvintele cerute
Să identifice proverbul potrivit drept morala poveștii
Să formuleze enunțuri corecte despre subiectul dat
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii trebuie să răspundă, individual - de pe tabletă, smartphone, calculator individual - la întrebările date (timp de gândire alocat - 20 secunde/ întrebare). Momentul favorizează parcurgerea unei sarcini de lucru pe marginea textului din Creangă într-o manieră ludică, stimulând elevii să participe, să rezolve situațiile date, să caute alternative și să-și însușească instrumente și modalități de interpretare a unui text simplu. Opțional, se poate repeta exercițiul-joc, pentru o nouă șansă dată elevilor de a răspunde corect și de a reflecta asupra întrebărilor propuse.
Accesări: 2.297
Contribuitor: Anca Dumea - Școala Gimnazială Ștefan Luchian, Moinești (Bacău) (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a II-a
Alte activități care utilizează: Kahoot
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.