Sarcina de lucru pentru elevi:
Sarcina de lucru: În grupe de câte 2-3 elevi, imaginați-vă că sunteți o familie cu resurse materiale limitate. Interesați-vă care vă sunt drepturile în acest context și ce ajutor din partea statului puteți accesa.
Alcătuiți un plan care să cuprindă diverse modalități prin care puteți economisi bani și ce ajutoare sociale puteți accesa, aplicabile la contextul din România. Totodată, veniți cu idei despre cum vă puteți spori veniturile. Le veți prezenta succint în ora următoare, utilizând un suport vizual pe care îl creați în ppt, prezi, google slides etc. (la alegere).
Pentru a realiza această temă trebuie să vă jucați Payspent – Homelessness.
Accesând link-ul următor playspent.org/html/, aveți la dispoziție un joc care vă va face să încercați experiența un om cu venituri limitate.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1. Să descrie conceptele de „economie” și „venituri limitate”.
2. Să identifice situațiile în care se poate economisi și în care nu.
3. Să identifice modalități prin care își pot spori veniturile.
4. Să facă o comparație între viața economică limitată din România si SUA.
5. Să întocmească o listă cu drepturile pe care le are o persoană „homeless”.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
• Elevii au la dispoziție o săptămână pentru a juca „Pay spent”, care oferă o imagine clară despre cum se poate desfășura viața economică atunci când veniturile sunt reduse, iar obiectivul jocului este de a supraviețui timp de o lună cu buget limitat în diferite scenarii uzuale ce implică locul de muncă, sănătatea și cazarea. • Jucând acest joc, elevii vor avea ocazia de a simula pentru o săptămână viața economică a unui om „homeless” domiciliat în SUA, astfel învățând să-și aloce veniturile eficient. • Apoi, vor schimba opinii despre acest joc și despre viața economică limitată. • Ulterior vor prezenta drepturile unui om „homeless” și planul de acțiune în acest caz (ce ajutoare pot fi accesate, sporirea veniturilor, economisire) (în Power Point) aplicat la contextul românesc.
Accesări: 834
Contribuitor: Teodora-Elena Ignat - Facultatea de Psihologie (2020)
Alte activități pentru: Cultură civică Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: simulări Prezi Microsoft Powerpoint Microsoft Office jocuri Google Slides
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.