Sarcina de lucru pentru elevi:
Alegerea temei de proiect se poate face şi după alcătuirea echipei; în acest caz se poate aplica un exercițiu de brainstorming. Exemple de teme:
1. Pagina Web a clasei
2. Pagina mea Web
3. Prezentarea unei firme
4. Egiptul antic
5. Principalele rase de câini
6. Pagina Web a unei farmacii
7. Orașul meu
Fiecare echipă va crea un avizier cu numele echipei.
Fiecare obiect va fi adăugat, pentru vizualizare, în avizier.
Fiecare echipă va crea un nor de cuvinte cu numele echipei.
Sugestie de lucru:
– se formează echipa după criterii personale (simpatie, comunicativitate, asumare de sarcini);
– fiecare membru al echipei propune un domeniu/ temă;
– fiecare membru al echipei poate interveni cu spontaneitate pentru completarea, modificarea sau adăugarea unei propuneri derivată/ sugerată din/ de propunerile precedente;
– secretarul echipei notează propunerile care au provocat discuții contradictorii sau au întrunit consensul echipei.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să utilizeze Word 2010/ Google docs
Să utilizeze Excel 2010/ Google sheets
Să creeze pagini Web/ Google sites
Să utilizeze PowerPoint 2010/ Google slides
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
- elevii se împart în echipe de 3-6 membri; - își aleg rolurile în echipă și își distribuie sarcinile; - își aleg un nume pentru echipă; - cu ajutorul site-ului padlet.com, vor crea un avizier unde vor înscrie resursele create; - cu ajutorul site-ului wordart.com, realiza un nor de cuvinte cu numele echipei și va fi adăugat ca fundal pentru avizier; Responsabil de proiect/ designer: - Întocmește graficul proiectului; - Controlează realizarea sarcinilor; - Stabilește și conduce întâlnirile de lucru ale echipei; - Realizează designul proiectului astfel încât personalitatea echipei și specificul temei să fie puse cât mai bine în evidentă; - Primește/ transmite îndrumări/ rezultate de la/ către coordonatorul de proiect (profesor). Secretar de proiect/ documentarist: - Întocmește portofoliul echipei; - Urmăreşte respectarea termenelor; - Întocmeşte rapoarte sumare pentru fiecare întâlnire de grup, etapă de proiect. Analist/ documentarist: - Realizează documentarea şi descrierea amănunţită a domeniului / temei; - Stabileşte categoriile de date şi prelucrările specifice; - Observă şi reţine datele reale semnificative pentru testarea şi evaluarea proiectului. Tehnician - tehnoredactare: - Se ocupă de prelucrarea informaţiilor prin procesare de text. Tehnician – calcul tabelar și de prezentare PowerPoint: - Se ocupă de prelucrarea informaţiilor prin calcul tabelar; - Se ocupă de realizarea prezentării a proiectului. Operator date: - Culege şi înregistrează date.
Accesări: 1.618
Contribuitor: Iulia Gyongyi Luțaru - Colegiul Tehnic General Gheorghe Magheru, Tg-Jiu (Gorj) (2018)
Alte activități pentru: TIC Clasa a IX-a
Alte activități care utilizează: Microsoft Word Microsoft Powerpoint Microsoft Excel Google Slides Google Sites Google Sheets Google Docs
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.