Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizați un afiș educativ care să prezinte într-o formă sintetică structura, funcția și un număr mic de patologii (2-3) ale unui organ de simț întâlnit la om.
Se va utiliza aplicația Canva (https://www.canva.com/), care oferă o serie de instrumente și șabloane folositoare pentru asamblarea facilă de afișe. Alte aplicații utile sunt cele pentru realizarea de desene digitale/ grafică, precum Sketchpad (https://sketch.io/sketchpad/), Pixilart (https://www.pixilart.com/draw), Drawser (https://www.drawser.com/landing/) etc.
Ca surse de inspirație și informație, veți folosi fotografii și versiuni .pdf de bună calitate ale unor atlase de anatomie și fiziologie adaptate nivelului clasei a VII-a, dar și mai avansate, care vi se vor pune la dispoziție, precum și linkuri către diverse baze de date online cu resurse fotografice care pot fi utilizate în designul afișelor (ex. pinterest https://www.pinterest.com/).
De asemenea, sunteți încurajați să descoperiți singuri resurse online pe care să le utilizați pentru a vă aduce viziunea la realitate.
Deși majoritatea elevilor sunt probabil obișnuiți până la acest moment cu utilizarea de diverse facilități de photoshop, vi se vor recomanda și diferite programe de acest tip (ex. GIMP https://www.gimp.org/, Pixlr https://pixlr.com).
Pentru o bună organizare online a lucrului în echipă, puteți utiliza platforme de management al învățării, într-un spațiu colaborativ care îl poate crea profesorul pentru voi Google Classroom, Moodle, Edmodo, Easyclass sau chiar Padlet.
Timpul de lucru: 2 săptămâni.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
O1. Să poată produce, utilizând un mijloc grafic (cel propus de profesor sau un altul) sau/și unul verbal, o descriere generală a structurii organelor de simț la om, integrând cel puțin cinci elemente morfo-anatomice în realizarea acesteia, pe baza prezentării realizate de către profesor în lecțiile anterioare și a prezentărilor realizate de către colegii lor în cadrul recapitulării.
(Descrierea grafică elaborată va fi solicitată doar elevilor din grupele cărora li s-a alocat tema unui anumit analizator, iar descrierea verbală va fi solicitată tuturor elevilor.)
O2. Să poată deduce, folosindu-se de descrierile grafice sau/și verbale ale organelor de simț realizate în prealabil, care sunt funcțiile generale ale acestora, specificând ce implicații funcționale au cel puțin trei dintre cele cinci elemente morfo-anatomice la care s-a făcut referire.
O3. Să poată compara structura și funcția unui organ de simț normal cu aceea a unuia afectat de una dintre patologiile specifice descrise, caracterizând cel puțin câte o afecțiune a fiecăruia dintre organele discutate, cu referire la alterarea specifică pe care acesta o suferă în cadrul său.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Grupele de elevi vor trage la sorți organul de simț pe care îl vor avea de tratat în cadrul sarcinii de lucru. Li se vor aduce la cunoștință care sunt resursele care pot fi utilizate și vor fi rugați să anunțe orice dificultăți întâmpină odată ce le explorează funcțiile. (Pentru aceia dintre elevi care au nevoie de asistență în vederea dobândirii de competențe de lucru în acest sens, se va încerca stabilirea unui parteneriat cu profesorii catedrei de TIC, care să ofere consiliere pe parcursul realizării sarcinii.) Ulterior, vor organiza grupuri de lucru în mediul online, independent sau împreună cu profesorul de biologie, utilizând una dintre platformele sugerate. În urma discuțiilor purtate de membrii grupelor și a împărtășirii de resurse și idei colegilor, vor stabili o schiță comună a afișului. Fiecărui elev îi va reveni o anumită sarcină preliminară (să decupeze în photoshop/ canva/ pixlr anumite fotografii, să scrie anumite secvențe de text etc.). În final, grupa se va reuni în laboratorul de TIC, în CDI sau acasă la unul dintre participanți pentru a lucra în colaborare la asamblarea finală (ar putea utiliza un ecran mai mare, de televizor, pe care să proiecteze ecranul calculatorului pe care se va lucra în comun, astfel încât toți să poată contribui; se va utiliza un cablu HDMI sau se va folosi Bluetooth). La finalul perioadei alocate, fiecare grupă va utiliza televizorul sau proiectorul clasei și va prezenta colegilor afișul și conținutul său, apoi vor răspunde la întrebările profesorului și la ale colegilor. (Ulterior, se pot alege cele mai reușite afișe și printa pentru decorarea clasei sau laboratorului de biologie.)
Accesări: 1.489
Alte activități pentru: Biologie Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: vision board Pixlr Padlet Edmodo Easyclass Canva
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.