Sarcina de lucru pentru elevi:
Recapitulați lecția despre temperament (definiție, caracteristici, tipologii). Gândiți-vă la voi și la cum sunteți, la cum vă exprimați expresiv. Sunteți sociabili, vorbăreți sau mai degrabă calmi și controlați? Sunteți impulsivi și neastâmpărați sau mai degrabă rezervați? Folosind tipologia creată de psihologul H. J. Eysenck, autoevaluați-vă temperamentul și încadrați-l într-un tip anume.
Sarcina voastră va fi aceea de a realiza un avatar Voki, folosind aplicația Voki (voki.com). Realizați un avatar Voki care să exprime tipul vostru de temperament. Fiți inventivi și folosiți toate caracteristicile puse la dispoziție de aplicație (tipul de avatar, decorul, îmbrăcăminte, accesoriile, mesajul pe care avatarul să îl redea etc.).
Atenție! Nu menționați în mesajul redat vocal de avatar ce tip temperamental sunteți. După ce realizați avatarul, îl veți împărtăși cu colegii de clasă. Aceștia vor trebuie să ghicească ce tip temperamental sunteți. Folosiți mesajul redat vocal de avatar pentru a oferi indicii colegilor. Spre exemplu, puteți descrie pe scurt o situație care să scoată în evidență caracteristicile tipului vostru temperamental.
Așa cum am menționat anterior, după ce veți realiza avatarul îl veți împărtăși cu colegii de clasă încărcând link-ul către avatar pe avizierul virtual creat de profesor pentru ora de psihologie (padlet.com/…/psiho10b). Colegii de clasă vor trebui să evalueze și să analizeze informațiile oferite de către avatarul creat de voi în vederea încadrării într-un anumit tip temperamental.
Pentru realizarea acestei sarcini, veți avea timp de lucru o săptămână.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să descrie succint tipologia Eysenck privind temperamentul
Să încadreze propriul temperament într-un anumit tip pe tipologia Eysenck, în urma unei autoevaluări
Să analizeze informațiile oferite de colegi în vederea încadrării într-un anumit tip temperamental
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii au ca temă recapitularea lecției despre temperament (definiție, caracteristici, tipologii). Apoi aceștia vor trebui să se gândească la ei și la cum se manifestă expresiv. Folosind tipologia creată de H. J. Eysenck, elevii vor trebui să își autoevalueze temperamentul și să îl încadreze într-un anumit tip. Mai departe, elevii vor trebui să realizeze un avatar Voki, folosind aplicația Voki. Avatarul va trebuie să exprime tipul lor de temperament. Elevii vor folosi toate caracteristicile puse la dispoziție de aplicație pentru realizarea acestei sarcini de lucru (tipul de avatar, decorul, îmbrăcămintea, accesoriile, mesajul redat de avatar etc.) În caadrul mesajului, elevii vor avea grijă să nu spună ce tip temperamental sunt. Aceștia doar vor oferi indicii care să îi ajute pe colegii lor să ghicească ce tip temperamental sunt. După realizarea avatarului, elevii vor împărtăși avatarul creat colegilor în cadrul avizierului virtual creat de profesor pentru ora de psihologie. Fiecare elev va trebui să evalueze și să analize informațiile oferite de colegi prin avatarul creat în vederea încadrării acestuia într-un anumit tip temperamental.
Accesări: 868
Contribuitor: Alexandra-Mihaela Petre - Facultatea de Psihologie (2020)
Alte activități pentru: Psihologie Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Voki Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.