Sarcina de lucru pentru elevi:
Citiți opera „Povestea tăietorului de lemne” (Taketori Monogatari 竹取物語) și vizualizați filmul „Povestea prințesei Kaguya (Kaguya-hime かぐや姫) (2014), ambele găsindu-se pe platforma Kinderpedia.
Studiați din resurse fizice și online (de exemplu YouTube) despre perioada Heian și genul literar monogatari și încercați să identificați elementele culturale și de folclor, respectiv literare specifice lor prezente în cele două iterații (de exemplu structura socială, cutume, vestimentație, credințe, creaturi mitologice).
Apoi rezolvați testul prezent pe www.kahoot.it (se dă linkul).
Faceți un eseu scurt comparând cele două variante, exprimându-vă opinia legată de alegerea scenariștilor.
Scrieți un rezumat al operei, folosindu-vă de dicționarul online www.jisho.org pentru o redare cât mai exactă și numeroasă a vocabularului și a semnelor Kanji.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1. Cunoașterea faptelor particulare ce țin de stilul literar monogatari prin identificarea elementelor specifice acesteia. Cunoașterea elementelor definitiorii de cultură, istorie și obiceiuri ce țin de perioada istorică Heian prin identificarea lor în opera studiată.
2. Căutarea relațiilor prin compararea între opera scrisă și adaptarea sa cinematografică.
3. Dezvoltarea și exersarea capacității de sinteză și a limbii, prin povestirea pe scurt a operei studiate.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor avea la dispoziție opera scrisă și tradusă în limba română și filmul de animație japonez pe platforma Kinderpedia. La cererea elevilor și în funcție de timp, filmul poate fi vizionat și pe parcursul a două ore, în sala de curs. Alternativ, se pot integra filmele într-o platformă precum Edpuzzle sau TED-Ed. Elevii vor parcurge nuvela acasă și vor observa diferențele narative dintre scenariu și sursa de inspirație. Anumite elemente le vor trezi interesul, găsindu-le diferite sau chiar bizare (de exemplu eticheta pe care o tânără prințesă trebuie să o respecte) sau prezența unor obiecte care țin de aria fantasticului. După o documentare amănunțită pe internet vor putea identifica atât cutumele și viața nobililor din timpul perioadei Heian, cât și caracteristicile specifice ale nuvelei epice timpurii (monogatari). Pentru consolidarea informației va fi disponibil testul pe platforma Kahoot!, care se va efectua la final. Aplicând metode transdisciplinare, exersând eseul comparativ prezent în curriculumul pentru bacalaureat, elevii vor redacta și o astfel de lucrare, în limba română. În paralel sau ulterior, elevii vor scrie un rezumat în limba japoneză a firului narativ principal. Dacă vor dori să folosească unele cuvinte/ expresii pe care nu le cunosc, vor putea utiliza dicționarul online jisho.org. De asemenea, probabil că vor fi situații în care unele caractere Kanji să le fie străine, putând utiliza din nou aceeași platformă pentru lămuriri sau pentru consolidare. Rezumatul va fi scris de mână și va fi adus fizic sau scanat (încărcat pe platforma de elearning sau în pagina avizierului virtual Padlet/ Lino).
Accesări: 563
Contribuitor: Ioana-Alexandra Petrescu - Facultatea de Psihologie (2020)
Alte activități pentru: Limba chineză Clasa a XII-a
Alte activități care utilizează: YouTube Kinderpedia dicționare online
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.