Sarcina de lucru pentru elevi:
Pornind de la imaginea amuzanta a unei pisici, veți scrie sunete pe care credeți ca le-ar scoate pisica. Notându-vă aceste sunete, putem diferenția între vocală, semivocală și consoană.
Al doilea element la lecției pornește tot de la imaginea pisicii. Am să vă rog să spuneți și să scrieți pe padletul de pe Classroom (sau pe Miro) cuvintele care vă vin în minte când va uitați la pisică.
[Moment de brainstorming, pe Padlet/ Miro. Dacă activitatea se desfășoară față-în-față, un instrument potrivit este un slide Mentimeter de tip nor de cuvinte, videoproiectat, în care elevii adaugă cuvinte utilizând propriul telefon mobil.]
Acele cuvinte le despărțim în silabe și trebuie să identificați diftongii, triftongii si hiaturile. Pentru a le identifica corect, ar trebui să și explicați structura acestor grupuri de sunete.
Un ultim element care sigur vă va plăcea este crearea unui text, despre pisica din imagine, în care să apară cuvintele scrise in momentul de brainstorming.
Daca alegeți dintre cuvintele scrise pe Padlet/ Miro, puteți face un text narativ, având în centru pe frumoasa pisică ce ne-a acompaniat azi la ora dedicată foneticii.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să despartă corect în silabe cuvinte date
Să identifice diftongi, triftongi, hiat
Să diferențieze între diftong, triftong și hiat
Să creeze un text cursiv, cu o temă centrală, în care sa utilizeze cuvinte date
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Pe retroproiector/ share-screen, profesorul afișează imaginea amuzanta a unei pisici, care va fi personajul central al orei. Elevii vor scrie sunetele pe care le scoate micul animăluț sau alte sunete legate de acesta. Apoi vor diferenția între tipurile de sunete învățate. Ulterior, elevii vor scrie pe Padlet/ Miro/ Menti primul cuvânt care le vine in minte când văd imaginea pisicii. Acele cuvinte se vor despărți în silabe, se vor extrage diftongii, triftongii și hiaturile, se va explica structura acestora. Se pun în discuție și particularitățile ce pot apărea (grupurile ce, ci, che, chi etc.). Ca temă pentru acasă, elevii vor folosi imaginea pisicii și cuvintele scrise pe padlet/ miro/ menti în realizarea unui text narativ.
Accesări: 886
Contribuitor: Liliana Adriana Ciubotaru - Școala Gimnazială Miron Costin, Galați (Galați) (2021)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: Padlet Miro Mentimeter
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.