Sarcina de lucru pentru elevi:
Studiază materialul următor cu suport digital pentru recapitularea cunoștințelor acumulate în semestrul acesta. Apoi, după rezolvarea cerințelor din lecție, creează un basm cult cu respectarea următoarelor condiții:
- Basmul are cel puțin un dialog de 7 replici
- Ai folosit cel puțin 7 expresii specifice graiului popular romanesc
- Eroul trece prin diverse încercări „matematice” propuse in material, apoi continua drumul cu prezentarea soluțiilor
- Eroul trece prin locuri periculoase și misterioase din Romania, pe care le descrii folosind 7 expresii frumoase
Poți înscrie varianta digitală a temei în StoryJumper.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să creeze un basm scurt respectând caracteristicile de baza ale basmului romanesc cult sau popular
Să rezolve sarcinile legate de compunere de probleme – metoda mersului invers, cu maxim 3 greșeli
Să rezolve prin demers algebric probleme tipul falsa ipoteză, ori aritmetic, cel puțin printr-un mod
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii pot alege dacă realizează versiunea finală a basmului în variantă digitală (Story Jumper), sau în varianta convențională, pe caiet.
Accesări: 711
Contribuitor: Loredana Ruba - Școala Gimnazială Grigore Moisil, Satu Mare (Satu Mare) (2021)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Matematică Geografie Clasa a IV-a
Alte activități care utilizează: StoryJumper
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.