Sarcina de lucru pentru elevi:
În urma activității din clasă, în care ați aflat despre arcurile utilizate pentru obținerea asamblărilor elastice, realizați o schemă folosind aplicația https://www.mindmeister.com, în care să evidențiați tipurile de arcuri corespunzătoare fiecărui criteriu enumerat în lecție.
Pentru realizarea schemei, vă ghidați după următoarele indicații:
• Central veți scrie ARCURI
• ARCURILE vor fi clasificate după 5 criterii (un criteriu îl aveți prezentat în model)
• Pentru fiecare criteriu, veți preciza tipurile de arcuri corespunzătoare.
• Detaliați fiecare criteriu în subcriterii, folosindu-vă de nodurile hârții pentru detaliere și restrângere ( Reamintire: pentru a crea o ramură apăsați tasta TAB, pentru restrângerea hărții se dă click pe nodul criteriului/ subcriteriului etc)
• Selectați pentru fiecare ramură/subramură a criteriului culori diferite (pentru fiecare nivel din schemă se alege o culoare)
Aveți prezentat un model orientativ pentru criteriul – forma constructivă, în cele ce urmează:
Se prezintă elevilor un model cu detalierea unui criteriu de clasificare: mindmeister.com/1747022204?t=5Im7UlPvDY
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să identifice tipurile de arcuri după caracteristicile constructiv-funcționale
Să selecteze tipurile de arcuri potrivit criteriilor de clasificare pentru a le folosi în diferite asamblări elastice
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii au ca temă să alcătuiască o schemă cu ajutorul aplicației Mindmeister.com, în care să structureze arcurile corespunzător criteriilor de clasificare folosindu-se de modelul orientativ prezentat. Exercițiul îi ajută pe elevi să-şi organizeze logic conceptele cheie din lecţie, să evidențieze conceptele cheie și relaţiile dintre acestea pentru a le folosi eficient în diferite aplicaţii/ exerciţii practice. Se vor folosi de modelul creat în aplicaţie de profesor pentru un criteriu. Modelul urmăreşte orientarea elevilor, nu îngrădirea creativităţii acestora, lăsând la latitudinea elevilor ce culori să aleagă pentru harta conceptuală, cum să îmbine culorile din hartă, ce forme să utilizeze pentru hartă etc.
Accesări: 721
Contribuitor: Melania Crețu - Liceul Tehnologic 1 Mai, Ploiești (Prahova) (2021)
Alte activități pentru: Discipline tehnice Clasa a IX-a
Alte activități care utilizează: Mindmeister
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.