Sarcina de lucru pentru elevi:
Având în vedere cele două tipuri de negocieri (distributivă, integrativă), realizați o distincție între acestea, evidențiind trăsăturile, avantajele și dezavantajele fiecărui tip de negociere. Folosiți aplicația https://bubbl.us/.
Clasa va fi împărțită în două grupe, fiecare dintre acestea va avea un conducător (coordonator/șef).
Veți forma două breakout-uri pe aplicația pe care o folosim (Zoom) și veți crea o hartă conceptuală colaborativă, fiecare grupă prezintă câte un tip de negociere, evidențiind trăsăturile, avantajele și dezavantajele tipului ales.
Fiecare hartă conceptuală va fi prezentată de către conducătorul echipei celorlalți colegi.
În realizarea hărții, fiecare elev va fi un negociator în cadrul echipei. Pentru a evidenția tipul de negociator (roșu sau albastru) în cadrul grupului format, fiecare elev va insera pe pagina de lucru Padlet (www.padlet.com) numele său și tipul de negociator cu care s-a identificat pe parcursul derulării activității.
La sfârșitul orei, vă voi prezenta două filmulețe de câte 2.5 minute fiecare, secvențe din serialul The Office, în care Michael Scott abordează cele două tipuri de negociere în activitatea sa, adresând totodată 2 întrebări în fiecare video, realizate cu ajutorul aplicației Edpuzzle (https://edpuzzle.com/).
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să identifice tipurile de negociere;
Să prezinte caracteristicile tipurilor de negociere;
Să evidențieze avantajele și dezavantajele fiecărui tip de negociere;
Să distingă tipurile de negociatori.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor fi împărțiți în două grupe care vor reprezenta cele două tipuri de negociere. Fiecare grupă trebuie să cunoască foarte bine trăsăturile, avantajele și dezavantajele tipurilor de negociere. Prin intermediul aplicației Bubbl.us (https://bubbl.us/), grupa va realiza schema unui tip de negociere. În cadrul echipei, elevii vor avea diverse sarcini de lucru: unul va realiza harta conceptuală, alții vor aduna informațiile, toți se vor ocupa de structurarea lor în hartă, iar conducătorul va coordona echipa și va prezenta rezultatul obținut. Acest exercițiu va presupune atât activități individuale, cât și în colaborare. La finalul prezentărilor, elevii vor scoate în evidență trăsăturile, asemănările și deosebirile dintre cele două tipuri principale de negociere. Având în vedere tipul de exercițiu propus, cât și tema, elevii vor putea să se urmărească pe parcursul desfășurării activității și să se identifice cu un tip de negociator (roșu sau albastru) în procesul de îndeplinire a sarcinii și redactare colaborativă a hărții conceptuale. Tipul de negociator cu care s-a identificat va fi precizat pe pagina de lucru Padlet. Prin intermediul instrumentelor online folosite, a modalității de lucru se va urmări dezvoltarea imaginației, a atenției, a spiritului critic, a capacității de a-și exprima propria opinie, a autoevaluării. Vizionând cele două video scurte, elevii vor avea posibilitatea să îți structureze informațiile acumulate despre tipurile de negociere și tipurile de negociatori, identificându-se cu unul sau altul dintre roluri.
Accesări: 1.060
Contribuitor: Maria-Adela Georgescu - Colegiul Economic, Râmnicu Vâlcea (Vâlcea) (2021)
Alte activități pentru: Economie Clasa a XII-a
Alte activități care utilizează: Zoom Padlet Edpuzzle Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.