Sarcina de lucru pentru elevi:
Astăzi, la ora de științe ale naturii, vom discuta despre o temă frumoasă și importantă în viața tuturor oamenilor – protejarea mediului înconjurător.
Pentru a înțelege cu ușurință noțiunile, vă invit să urmărim un scurt material video pregătit pentru voi – Mediul înconjurător: youtube.com/watch?v=f81i_7UR-sk (4 min.).
În continuare, fiecare dintre voi trebuie să se așeze la o grupă, în funcție de jetonul primit. Veți forma trei grupe. Fiecare grupă are pe masa de lucru un laptop cu mai multe exerciții interactive. Va trebui să fiți foarte atenți la cerințe și să colaborați în rezolvarea acestora. Fiecare grupă își alege un reprezentant care va lucra direct primul exercițiu, după care vă schimbați între voi, începând cu al doilea exercițiu, astfel încât toți copiii să aibă posibilitatea lucrului direct cu calculatorul.
Pentru rezolvarea corectă a fiecărui exercițiu interactiv, fiecare grupă va primi câte o cheie. Grupa care va termina prima toate cele cinci exerciții va deschide o cutie cu surprize, care acum are un lacăt.
Pentru a realiza această temă, aveți timp la dispoziție 40 de minute, timp în care eu voi trece pe la fiecare grupă și voi valida răspunsurile.
- wordwall.net/ro/resource/7981503/
- wordwall.net/ro/resource/3340279/
- exerciții interactive din manualul digital
Spor la lucru! Dacă întâmpinați neclarități pe parcurs, vă voi mai explica, unde va fi cazul.
Exemple de itemi de exersare:
1. Precizează acțiunile care dăunează mediului înconjurător:
La acest exercițiu sunt prezentate 6 imagini, iar elevii trebuie să completeze acțiunea dăunătoare mediului în caseta de sub fiecare imagine.
2. Precizează acțiunile care ajută la protejarea mediului înconjurător:
La acest exercițiu sunt prezentate 4 imagini, iar elevii trebuie să completeze acțiunea care ajută la protejarea mediului mediului în caseta de sub fiecare imagine.
3. Completează cu „AŞA DA” sau cu „AŞA NU” pentru următoarele imagini:
La acest exercițiu sunt prezentate 6 imagini, iar elevii trebuie să completeze în caseta de sub fiecare imagine cuvintele „AŞA DA” sau „AŞA NU”.
4. Bifează acțiunile care ajută la protejarea mediului natural:
– depozitarea gunoaielor în locuri special amenajate
– ruperea crengilor din copaci
– ocrotirea plantelor şi animalelor
– sădirea plantelor
– aruncarea gunoaielor în apă
– construirea căsuțelor pentru păsări
– ruperea florilor
– udarea florilor
– aruncarea hârtiilor în parc
5. Alege varianta corectă, dând click pe literă:
Când mergem la iarbă verde:
a) lăsăm resturile acolo
b) lăsăm focul aprins
c) stingem focul și strângem resturile.
După ce spălăm vasele:
a) lăsăm apa să curgă
b) închidem robinetul
c) punem tot săpunul pe burete
Când ne jucăm pe telefon:
a) mă uit la televizor și ascult muzică în același timp
b) las laptopul deschis pe masă deși nu îl folosesc
c) închid orice alt dispozitiv
Când plec de acasă:
a) Scot toată aparatura din priză, opresc căldura și sting lumina
b) las căldura pornită și apa de la cadă
c) las toate becurile aprinse.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să numească acţiuni de protejare a mediului din anumite situaţii date;
Să identifice in imagini situaţii de protejarea a mediului înconjurător sau de poluare a acestuia;
Să precizeze efectele unor acţiuni de îngrijire şi protejare a mediului înconjurător;
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor rezolva exercițiile primite și vor descoperi în cutia surpriză un glob pământesc fericit care le va dărui fructe proaspete și dulciuri. Materialul video pus la dispoziție, dar și toate aceste exerciții vor contribui la formarea unei atitudini corecte a elevilor față de mediul înconjurător, înțelegând totodată importanța unui mediu curat în sănătatea noastră, a tuturor.
Accesări: 1.829
Contribuitor: Maria-Liliana Iuga - Școala Gimnazială Henryk Sienkiewicz, Solonețu Nou (Suceava) (2021)
Alte activități pentru: Ştiinţe Clasa a III-a
Alte activități care utilizează: YouTube Wordwall manuale digitale
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.