Sarcina de lucru pentru elevi:
Construiți un avizier virtual, cu titlul „Poezia postbelică”, utilizând aplicația Padlet (https://padlet.com/). Prezentați cinci poeți postbelici, incluzând: numele, câte o fotografie reprezentativă, informații relevante despre biografie și opera literară.
Selectați un poet român postbelic preferat și, utilizând aplicația Wordle (http://www.wordle.net), realizați un „nor de cuvinte”, în care să includeți versurile unei poezii, fără a menționa titlul acesteia.
În spațiul virtual al clasei voastre (din Google Classroom) veți insera link-ul din avizierul virtual creat cu ajutorul aplicației Padlet și link-ul sau imaginea „norului de cuvinte” creat cu ajutorul site-ului Wordle, astfel încât colegii să fie provocați să descopere titlul poeziei alese și numele autorului postbelic preferat de voi.
Limita de timp pentru predarea temei este afișată pe activitatea la clasă a platformei. (Timp de lucru: 3 zile).
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să enumere cel puțin cinci poeți români postbelici;
Să construiască cel puțin cinci enunțuri care să cuprindă caracteristici ale poeziei din perioada postbelică, prin folosirea aplicației Padlet;
Să identifice metafore-cheie din poeziile postbelice, prin utilizarea aplicației Wordle;
Să plaseze într-un context cultural larg resursa informațională despre poezia postbelică;
Să utilizeze modalități alternative de expresie pentru formularea unui punct de vedere argumentat;
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor realiza avizierul virtual, cu titlul „Poezia postbelică”, apelând la aplicația Padlet. Vor include numele poeților postbelici, câte o fotografie, informații reprezentative privind biografia și operele semnificative, având în vedere recapitularea poeților neomoderniști din ora precedentă. Totodată, vor selecta și vor filtra critic calitatea și cantitatea informației de pe Internet. În următoarea etapă, elevii își aleg un poet preferat din perioada postbelică și un text liric reprezentativ pentru opera acestuia și, cu ajutorul aplicației Wordle, realizează un „nor de cuvinte”, în care vor integra versurile, fără a menționa titlul poeziei. În ora următoare, imaginea va fi proiectată cu ajutorul videoproiectorului sau partajată în cadrul întâlnirii sincron de către elev sau de profesorul însuși (care are acces la conținutul temei). Ceilalți colegi vor încerca să descopere titlul poeziei și numele autorului. Beneficii: Elevii vor conștientiza informația, lucrând individual și vor avea ocazia să împărtășească experiența proiectului la care au lucrat, utilizând aplicațiile indicate. De asemenea, vor realiza ei înșiși feedback, prin provocarea adresată colegilor lor.
Accesări: 971
Contribuitor: Costina-Florentina Creiță - Colegiul Național Mihai Eminescu, Iași (2021)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a XII-a
Alte activități care utilizează: Wordle Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.