Sarcina de lucru pentru elevi:
În ceea ce privește Ultimatumul Sovietic, este de menționat că România avea două alternative posibile: puteam accepta pur și simplu (ceea ce s-a și întâmplat) sau am fi putut declara război Uniunii Sovietice. Cu privire al ultima alternativa, este de menționat, că un susținător al acesteia a fost Nicolae Iorga.
Dumneavoastră va trebui să realizați, în echipe de câte doi (colaborativ, la distanță), o prezentare în Sway, Prezi sau Google Slides, de minimum 8 slide-uri, după cum urmează:
- primele două slide-uri vor fi dedicate prezentării situației din Europa la începutul lunii iunie 1940
- următoarele două slide-uri le veți folosi pentru prezentarea alternativelor pe care le avea țara noastră în momentul în care a primit Ultimatumul Sovietic; câte un slide pentru fiecare alternativă
- similar cerinței anterioare, următoarele două slide-uri vor fi folosite pentru analiza critică a fiecărei alternative; din nou, câte un slide pentru fiecare analiză
- penultimul slide îl veți dedica exprimării unei opinii personale cu privire la alegerea făcută de statul român
- în ultimul slide veți trece bibliografia.
Trimiteți linkul la suportul vostru vizual către profesor, pe email. (Alternativ, profesorul creează un avizier virtual pentru această temă, în Padlet sau Lino, unde elevii vor posta linkul la prezentările lor, după ce, în prealabil, le-au făcut publice/ accesibile de către oricine.)
Timpul acordat pentru finalizarea proiectului este de o lună. Realizarea proiectului va aduce un punct în plus la următorul test. Sancțiunea nerealizării proiectului este reprezentată de un punct scăzut din nota obținută la următorul test.
Omologată ca resursă pentru învățământul liceal: rezoluția Ministerului Educației Naționale nr. 36.645/30.09.2019
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să redea informații de bază cu privire la evenimentul din 26 iunie 1940
Să explice alternativele posibile pentru țara noastră în această situație
Să analizeze critic alternativele României
Să explice modul de gândire a oamenilor din societatea existentă la acel moment
Să explice impactului pe care decizia luată l-a avut cu privire la societatea existentă la acel moment
Să formuleze opinii personale cu privire la decizia luată de România
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor căuta informații despre tema ce le-a fost adusă la cunoștință. Aceștia vor găsi cu ușurință alternativele disponibile pentru România la acel moment, alături de consecințele pe care una dintre alternative le-a produs, iar cealaltă putea să le producă. Aceștia vor utiliza aplicații colaborative precum Microsoft Sway, Google Slides sau Prezi, familiarizându-se cu modul de a realiza o astfel de prezentare. În cele din urmă, cu un minim necesar de cunoștințe de istorie, aceștia își vor putea forma o opinie cu privire la decizia luată în acel moment. Prezentarea poate fi finalizată chiar și în câteva ore, scopul fiind acela de a-i determina, să exploreze anumite informații cu privire la acel moment istoric și de a le analiza critic.
Accesări: 1.024
Contribuitor: Bogdan Ureche - Facultatea de Drept (2018)
Alte activități pentru: Istorie Clasa a XII-a
Alte activități care utilizează: Prezi Padlet Microsoft Sway Lino Google Slides
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.