Sarcina de lucru pentru elevi:
În cadrul orei de astăzi, v-am pregătit un scurt filmuleț prin care vom reuși să înțelegem la ce se face referire atunci când vorbim despre climă și ce reprezintă aceasta; și atunci când vorbim despre vreme și cum poate fi aceasta.
Vom începe prin a vizualiza scurtul video proiectat (https://www.youtube.com/watch?v=e6zkNyLKplo). După ce se termină proiecția, vă rog să scoateți o foaie de hârtie pe care să colorați un peisaj cu „vreme frumoasă”, pe o jumătate de pagină, iar pe cealaltă jumătate de pagină să ilustrați, așa cum vă imaginați voi a fi o „vreme urâtă”. Sub fiecare imagine, scrieți caracteristicile acelui tip de vreme.
În cea de-a doua parte a lecției, veți primi o planșă cu harta României pe care voi va trebui să notați vânturile importante, specifice climatului temperat-continentală.
La finalul activității, fiecare elev își va prezenta ideile în fața colegilor, după care va primi aprecieri sau corectările de rigoare.
În ceea ce privește tema pentru acasă, veți reflecta asupra efectelor poluării mediului și veți încerca să găsiți soluții pentru problemele identificate. Opțional, realizați un avatar virtual (Voki) care să spună, pe scurt, efectele poluării identificate de voi sau o soluție posibilă. Trimiteți linkul la Voki pe grupul clasei (WhatsApp).
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
*obiectiv psihomotor:
O1: Să identifice și să compare fenomenele orajoase vizuale cu cele audibile.
*obiective de cunoaștere și analiză:
O2: Să descrie fenomenele locale și regionale
O3: Să observe mediul înconjurător
*obiective afectiv-atitudinale:
O4: Să observe efectele poluării
O5: Să identifice soluții pentru protejarea mediului înconjurător
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii privesc cu atenție filmulețul și iau notițe atunci când consideră necesar. După ce au privit cu mare atenție clipul video proiectat, sunt nerăbdători în a-și arăta talentul și pentru a afirma grafic că au înțeles ceea ce li s-a cerut. În primul rând, vor fi puțin agitați până își vor pregăti toate ustensilele necesare pentru a desena stările vremii și pentru a completa planșa primită, dar după ce se organizează rapid, încep să se concentreze pe desen. După finalizarea desenelor, ies pe rând în fața clasei și arată colegilor ceea ce au desenat ei și ceea ce înțeleg ei prin ”vreme bună” și ”vreme rea”. După această activitate vor primi aprecieri atât din partea colegilor cât și a profesorului. Planșa primită va fi completată în mai puțin de 8 minute, deoarece necesită notarea pe hartă a 3 vânturi importante care generează influențele climatice, pe lângă care se adaugă și brizele marine. Această planșă va fi discutată în fața clasei, iar cei care au greșit denumirile vânturilor locale vor fi nevoiți să corecteze greșelile. Ora se va sfârși cu aprecierea profesorului pentru toți elevii și anunțarea lecției viitoare. Ca temă, primesc sarcina de a reflecta asupra poluării și de a realiza, dacă doresc, un avatar virtual care să vorbească despre efectele poluării și soluții posibile. Linkul la acest produs al activității lor va fi trimis, spre consultare, tuturor colegilor, prin intermediul grupului WhatsApp.
Accesări: 1.500
Contribuitor: Simona-Ștefana Păsărică - Facultatea de Geografie (2018)
Alte activități pentru: Geografie Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: YouTube Whatsapp Voki video
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.