Sarcina de lucru pentru elevi:
Organizați în grupe formate din câte 4 elevi (decise de mine), realizați o schemă a lecției „Australia. Poziție geografică, limite, întindere, relief”, utilizând aplicația Bubbl.us, pe care o puteți accesa utilizând linkul: https://bubbl.us. Pentru realizarea acestei sarcini, veți utiliza Atlasul fizic al lumii, manualul și notițele predate în cadrul orei trecute.
În aplicația Bubbl, veți realiza 4 căsuțe principale, dispuse orizontal, fiecare corespunzând celor 4 părți ale lecției: poziție geografică, limite, întindere, relief. Din aceste 4 căsuțe se vor desprinde căsuțe secundare, care vor surprinde elemente specifice fiecărei părți a lecției, după cum urmează:
– pentru poziția geografică: încadrarea în emisfere; încadrarea latitudinală și longitudinală; exemple de insule importante și poziția acestora în raport cu partea continentală a Australiei;
– pentru limite: identificarea corpurilor de apă (mări/oceane) care se găsesc în jurul Australiei;
– pentru întindere: suprafața și lungimea liniei țărmului (cu căteva exemple de golfuri importante);
– pentru relief: caracteristici generale ale reliefului; cele 3 regiuni principale (Scutul Australiei de Vest, Platoul Estic și Marele Bazin Artezian) identificând caracteristici legate de vechime, altitudine, aspect, numind și unitățile de relief importante.
Schema realizată o veți prezenta în fața clasei ora următoare în maximum 7 minute și în funcție de contribuția fiecăruia la realizarea sarcinii, dar și de modul în care fiecare elev expune conținutul, voi acorda o notă.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să identifice pe harta fizică a lumii poziția și limitele continentului Australia;
Să încadreze continentul latitudinal și longitudinal;
Să indice corpurile de apă care mărginesc continentul;
Să identifice pe hartă principalele unități de relief ale continentului;
Să cunoască principalele caracteristici ale unităților de relief.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii se vor întâlni în sala de lectură a școlii în timpul liber. Fiecare va aduce un material necesar realizării sarcinii, în limita posibilităților (un laptop, un manual. un atlas fizic al lumii și un caiet de notițe). În continuare, aceștia vor accesa site-ul https://bubbl.us/ pe care se vor loga. După ce au studiat materialul prezentat în manual, harta fizica dar și notițele, vor începe realizarea efectivă a sarcinii prin conceperea celor patru căsuțe principale, corespunzătoare celor patru subpuncte ale lecției: poziție geografică, limite, întindere, relief, pas care va fi făcut în aceeași manieră de toate grupele. Mai departe, fiecare grupă va decide câte căsuțe secundare sunt necesare și cum le vor poziționa. astfel încât prezentarea sa aibă un aspect plăcut și informațiile să parcurgă un fir logic. După realizarea schemei, fiecare grupă o va prezenta în fața clasei la următoarea întâlnire.
Accesări: 1.275
Contribuitor: Dumitrel-Daniel Șandru - Facultatea de Geografie (2018)
Alte activități pentru: Geografie Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.