Sarcina de lucru pentru elevi:
Deoarece am discutat despre valori și principii constituționale, mi-ar plăcea ca de acum să ne împrietenim cu toții cu Constituția României. Și cum nu putem deveni prieteni cu ceva ce nu cunoaștem, vă propun să cunoașteți Constituția:
Veți fi împărțiți în grupe create aleatoriu, alcătuite din 3 elevi. Fiecare grupă va avea de realizat un suport vizual pentru prezentare, pe o temă prestabilită, după cum urmează:
1) TITLUL I al Constituției
2) TITLUL II, CAP 1
3) TITLUL II CAP 2 (ART.22-ART.40)
4) TITLUL II CAP 2 (ART.41-ART.53)
5) TITLUL II CAP 3 și CAP 4
6) TITLUL III CAP 1
7) TITLUL III CAP 2
8) TITLUL III CAP 3 și CAP 4
9) TITLUL III CAP 5
10) TITLUL III CAP 6
Veți citi articolele și veți încerca, ajutându-vă de orice surse, să faceți o scurtă prezentare a acestora într-un document colaborativ online (Google docs). După ce veți realiza această prezentare, veți face un scurt exercițiu de imaginație și, gândindu-vă că ați putea avea propria voastră țară unde să scrieți propria voastră constituție, realizați o prezentare în Google slides, pornind de la informațiile cuprinse în doc, în care să ilustrați cum ar arăta o parte din constituția țării voastre (ce regim politic ar avea, ce reguli, cum/ dacă ar fi diferite de cele existente acum în Constituție).
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să definească în termeni generali concepte constituționale de bază: stat de drept, puterile statului, Președinte, Guvern, Parlament etc.
Să enumere drepturile fundamentale care le sunt oferite de Constituție
Să explice necesitatea respectării regulilor într-un stat democratic
Să interiorizeze valorile și cunoștințele dobândite, prin realizarea exercițiului practic
Să realizeze micro-cercetări pe teme de interes din domeniul culturii civice
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor realiza sarcina de lucru în timpul weekend-ului, online. Natura sarcinii și instrumentele Google sugerate oferă și posibilitatea realizării temei fără elevii membri ai echipei să fie fizic unul lângă celalalt, ei putând edita același document online. După ce vor citi Constituția și alte surse explicative specifice vârstei lor (elevii pot găsi pe internet manuale de educație juridică, constituții pentru copii, de ex. Constitutia Funky Citizens), elevii vor scrie scurte descrieri ale titlurilor/ capitolelor din Constituție. Vor da drept de acces și profesorului. La final, profesorul va verifica și centraliza toate aceste descrieri și va transmite către toți elevii un link la forma finală a documentului, care va îngloba descrierile realizate de toți elevii, clasa respectivă reușind să realizeze o „constituție a clasei”. Documentul va fi și printat și afișat în clasă. A doua parte a proiectului, anume prezentarea constituției lumii lor, pornind de la subiectul pe tema căruia au realizat research-ul constituțional, se va realiza de către grupele de elevi tot în colaborare la distanță, urmând ca profesorul să rezerve o oră de curs în care fiecare grupă de elevi să prezinte materialul realizat în fața colegilor.
Accesări: 955
Contribuitor: Aura - Georgiana Marina - Facultatea de Drept (2018)
Alte activități pentru: Cultură civică Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: Google Slides Google Docs
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.